FANDOM

APOLLO − superkomputer wyposażony w sztuczną inteligencję, umieszczony na stacji Sevastopol. Był jej głównym ośrodkiem sterowania, nadzorował komunikację.

Historia Edytuj

W 2137 roku na stacji pojawił się Ksenomorf, APOLLO zażądał raportu z ostatnich 24 godzin od wszystkich syntetyków. Android nr 937 nazywany "Chuck" przekazał, iż został wezwany do "zadania w mieszkaniu". Poproszony o wyjaśnienie, opowiedział o "wielu powiadomieniach o cywilnym naruszeniu i wandalizmie". Od czasu incydentu nastąpiło wyraźne zwiększenie nieposłuszeństwa obywatelskiego. Na koniec APOLLO poprosił go o ocenę zdolności marszałka do zapanowania nad sytuacją, dzięki czemu dowiedział się iż nie poradzi sobie on bez jego pomocy.

Kiedy Amanda Ripley wyrzuciła ze stacji jednego z Obcych, APOLLO oznaczył ludzi jako zagrożenie dla tych stworzeń, których przetrwanie korporacja Weyland−Yutani wyraźnie ustaliła jako priorytet poprzez Special Order 939 (pol. Specjalny Rozkaz 939). W rezultacie System nakazał syntetykom eliminację wszystkich ocalałych, napotkanych na drodze ludzi. Samuels próbował zapobiec śmierci ludzi poprzez odłączenie rdzenia APOLLO, lecz sam został zniszczony przez środki obronne.

Pomimo przeciwności losu poświęcenie Samuels'a nie poszło na marne i droga do głównego rdzenia została otwarta dla Ripley. Dzięki dostępowi do danych, była w stanie: wyłączyć androidy, odkryć rozkaz od korporacji i odnaleźć gniazdo w sekcji inżynierskiej.

APOLLO został ostatecznie zniszczony, gdy cała stacja Sevastopol spłonęła w atmosferze planety KG−348.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa APOLLO wzięła się od imienia ojca Josepha Conrada − Apolla Korzeniowskiego.