FANDOM

Aliens versus Predator 2 – gra komputerowa stworzona przez studio Monolith i wydana przez Sierrę w 2001 roku. Dystrybucją zajął się Fox Interactive. Gra jest kontynuacją Aliens versus Predator, która luźno opierała się na seriach filmów Obcy oraz Predator. Podobnie jak poprzedniczka, Aliens vs. Predator 2 jest FPSem który jako jeden z niewielu daje możliwość wyboru pomiędzy trzema rasami stworzeń, z których każda posiada własny odrębny zestaw broni i możliwości. Różnorodność broni jest średnia.

Streszczenie Edytuj

Prawie pół wieku od wydarzeń z filmów Obcy - decydujące Starcie i Obcy 3, korporacja Weyland-Yutani podążyła za trajektorią lotu statku Derelict i odkryła świat pełny życia, budowli dawnej cywilizacji i... Ksenomorfów. Planeta ta stała się znana jako LV-1201. Firma ustanawia długoterminowy ośrodek badawczy pod kierownictwem Dr. Eisenberg'a aby zbadać tą planetę. Obiekt składa się z głównego kompleksu operacyjnego oraz sieci pięciu masywnych stacji obserwacyjnych zawieszonych nad kanionem.

Postacie Edytuj

Główne Postacie Edytuj

Postacie grywalne Edytuj

  • Nieznany Ksenomorf Wojownik - grywalny Ksenomorf w grze. Inteligenty i agresywny, spowodował incydent na LV-1201 próbując uciec z głównego kompleksu operacyjnego do mrowiska.
  • Kapral Andrew "Frosty" Harrison - grywalny żołnierz Marine, odmówił opuszczenia swoich towarzyszy. Znał się również na elektronice.
  • Prince - grywalny Yautja. Dziewiętnaście lat wcześniej, on i jego klan zaatakowali niewielki przyczółek Weyland-Yutani, gdzie Prince zranił ciężko Rykov'a. Teraz wiedząc że Rykov przeżył, Prince powraca na LV-1201 by wyrównać rachunki.

Pozostałe postacie Edytuj

  • Dr. Arnaud Eisenberg - jest głównym badaczem na LV-1201. Główny antagonista w kampanii Obcego.
  • Generał Vassili Rykov - przywódca Żelaznych Niedźwiedzi, główny antagonista w kampani Predatora.
  • Cesarzowa - główna Królowa Ksenomorfów na LV-1201. Wysiłki Eisenberga w większej mierze skupiały się na schwytaniu jej. Główna antagonistka w kampanii Marines
  • Major McCain - głównodowodzący oficer Kolonialnych Marines wysłanych na LV-1201.

Przebieg fabuły Edytuj

Obcy Edytuj

Osobny artykuł: Nieznany Wojownik (LV-1201)

Predator Edytuj

Osobny artykuł: Prince

Marines Edytuj

Osobny artykuł: Andrew "Frosty" Harrison

Ciekawostki Edytuj

  • W tej grze po raz pierwszy pojawiły się Runnery.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki