FANDOM

Annalee Call − młodszy inżynier na statku przemytniczym Betty oraz android z tajną misją zabicia Ripley 8. Zagrała ją aktorka Winona Ryder.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Call została zbudowana przez inne maszyny jako autom. Udało jej się uniknąć zniszczenia w czasie unicestwienia wszystkich androidów. Jakiś czas później dowiedziała się o tajnym planie odtworzenia ksenomorfów oraz poznała historię Ellen Ripley i postanowiła do tego nie dopuścić. W tym celu dołączyła do załogi Betty.

Wydarzenia na Auridze Edytuj

Po dostarczaniu ładunku na Aurigę, Call ruszyła poszukać Ripley 8, ale ostatecznie zrezygnowała z swojego planu i  została powstrzymana przez żołnierzy, którzy zaprowadzili ją do mesy, gdzie po strzelaninie załoga Betty postanowiła wracać na swój statek. Po śmierci Elgyna dołączyła do nich Ripley 8. W czasie ataku obcych nad wodą, Call spadła i uległa częściowemu zniszczeniu. Gdy okazało się jednak, że jednak żyje, wyszło na jaw, iż jest syntetykiem, co spotkało się z zdziwieniem jej towarzyszy. Android pomógł otworzyć kolejne przejścia do doków, łącząc się z komputerem głównym Aurigi. Call chciała wysadzić statek, ale zrezygnowano z tego. Gdy klon Ripley spadł do gniazda, syntetyk chciał ratować kobietę. Po dotarciu na Betty, dogoniła ich Ripley 8. Call została zaatakowana przez Noworodka w ucieczki z Aurigi, ale uratował ją klon. Syntetyk zaprogramował Aurigę na zniszczenie się, a reszta ocalałej załogi i Ripley 8 polecieli na Ziemię.

Charakterystyka Edytuj

Call była młodszym inżynierem na przemytniczym statku Betty. Reszta załogi była wobec niej obojętna lub szydziła z niej. Wyjątkiem był Vriess, który wydawał się troszczyć o androida. Wydawała się być rozważna i sprytna. Tak samo jak Ripley 8 nienawidziła Wrena za odtworzenie ksenomorfów, które mogły zagrażać ludzkości. Pomogła ocalałym dostać się na statek, więc wydawała się mieć empatię. Czasem ulegała innym i była naiwna. Twierdziła, że Ripley 8 nie jest człowiekiem, choć sama nie była istotą żywą. Z początku nie akceptowała jej, ale z czasem zaczęła traktować jak starszą siostrę.

Ciekawostki Edytuj

  • Call kontynuuje tradycję rozpoczętą w serii Obcy, nadając kolejnym syntetykom imiona rozpoczynające się na następujące po sobie litery alfabetu (kolejno: Ash, Bishop, Call, David).

Galeria Edytuj