FANDOM

Ash − był modelem 120 - A/2 Androida, który został stworzony dla Weyland-Yutani we wczesnej części XXII wieku.

Był pasażerem USCSS Nostromo, rangi oficera naukowego.

Biografia

Ash został dodany do załogi statku Nostromo. Miał nadzorować określoną misję oficera naukowego, dwa dni przed odlotem Nostromo zastąpił poprzedniego oficera naukowego.

Kiedy Nostromo odebrał sygnał S.O.S. z LV-426, ten wpuścił Dallasa, Lambert oraz zainfekowanego Kane'a do środka mimo protestów Ripley, która sądziła, że naraził załogę.

Studiował twarzołapa, który odpadł z twarzy Kane'a będąc coraz bardziej zafascynowanym stworzeniem. Kane przebudził się, lecz kiedy załoga spożywała posiłek przed hibernacją, z jego klatki piersiowej wydostał się Obcy, zabijając go na miejscu. Parker próbował zabić stworzenie, lecz Ash zaprotestował i ksenomorf uciekł.

Podczas poszukiwań Obcego, Brett zginął z rąk bardzo dużego Obcego. Następną ofiarą padł kapitan Dallas.

Ripley dowiedziała się wtedy o Rozkazie 937 tylko dla oficera naukowego, który mówi aby dostarczyć obcą formę życia na Ziemię z wyraźnie zaznaczoną drugorzędnością załogi. Zszokowana Ripley spotkała Asha i była oburzona. Wtedy Ash ukazał swoje mroczne oblicze. Obezwładnił ją i próbował udusić za pomocą gazety. Powstrzymali go jednak Parker i Lambert i wtedy okazało się, że Ash to android, ponieważ miał białą krew. Dowiadują się od niego strasznej prawdy. Ash stwierdził, że jeśli chodzi o szanse przeżycia należy im się współczucie. Został spalony miotaczem ognia.

Ciekawostki

  • Po spotkaniu przerażającego Asha na Nostromo, Ripley początkowo nie ufała Bishopowi.
  • W grze Obcy: Izolacja znajdujemy zwłoki z gazetą w gardle. Jest to nawiązanie do Asha.
  • Ash rozpoczął alfabetyczną kolejność imion androidów w serii Obcy: Ash, Bishop, Call, David.