FANDOM

Globus
Poniższe fakty zostały opisane z punktu widzenia prawdziwego świata.

   Bill Flowers (ur. 4 kwietnia 1963 w Ulverstone) − australijski artysta malarz, fotograf, rysownik, opiekun i ratownik zwierząt, nauczyciel rysunku i popularyzator wiedzy o dzikiej przyrodzie.

KarieraEdytuj

   Artysta urodził się i wychował w Ulverstone na Tasmanii. Po ukończeniu szkoły plastycznej w Devonport zapragnął zostać rysownikiem komiksów. Przez kilka miesięcy uczęszczał na zajęcia w akademii medycznej, aby pogłębić swoją wiedzę na temat ludzkiej anatomii. Dla wydawnictwa Southern Aurora Comics wraz z Tomem Priestleyem wspólnie powołali do życia nieustraszonego zabójcę wampirów, ojca Rice'a. Przygody tego bohatera obaj autorzy lata później przenieśli na ekran w krótkometrażowych filmach animowanych nakręconych dla studia filmowego Off Planet Films − Dracenstein oraz Albino Santa Cop, a postaci ojca Rice'a Flowers również użyczył swojego głosu[1]. Bill pracował również jako fotograf dla Colourcraft Studios, nauczyciel rysunku oraz w studio tatuażu. W latach 19931994 prowadził własne studio oraz galerię sztuki Flowers Studios w Latrobe, a w latach 2009 − 2010 galerię Fauna Gallery w rodzinnym Ulverstone.

   Od roku 1991 jest zawodowym opiekunem i ratownikiem zwierząt[2]. Występuje często w programach przyrodniczych oraz edukacyjnych. Głównym źródłem inspiracji dla artysty jest dzika przyroda Australii i Tasmanii oraz sztuka celtycka. Do ulubionych technik artystycznych Flowersa należą akwaforta oraz intaglio (druk wklęsły), lecz równie chętnie zajmuje się sitodrukiem i tradycyjnym malarstwem[3]. Bill jest fanem muzyki Sex Pistols oraz starych seriali science−fiction, jak Doctor Who, Star Trek oraz Lost in Space.

WystawyEdytuj

IndywidualneEdytuj

  • 1996 − Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 1997 − Cradle Mountain , Tasmania
  • 1998 − Cradle Mountain , Tasmania
  • 1998 − Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2002 − "Drawn from Life", Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2005 − "Spirit of the Wild", Trowunna wildlife Café, Tasmania
  • 2006 − Lemonthyme lodge, Tasmania
  • 2008 − "Art with Bite", Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2009 − "Fauna Gallery Opening", Ulverstone, Tasmania
  • 2010 − "Mythical Realism", Lancaster House, Ulverstone

GrupoweEdytuj

  • 1990 − Circular Heads Arts Festival, Stanley, Tasmania
  • 1991 − Joint exhibition with Tony Flowers, Tasmania
  • 1993 − Rotary Tasmania Day Art Exhibition, Tasmania
  • 1993 − Unrealism (wystawa prac artystów koniksowych), Cyberspace gallery, Sydney
  • 2008 − Joint Tasmanian devil art exhibiton with Jennifer Rowlands, Tasmania
  • 2009 − Tas Art, Burnie Regional Art Gallery, Burnie

KomiksyEdytuj

  • The Cat (1985, Flush Comics − scenariusz i rysunki)
  • The Cat (1993, Southern Aurora Comics − scenariusz i rysunki)
  • Tales Too Twisted to Tell 1−4 (1993−1995, scenariusz i rysunki)
  • Father Rice: Fearless Vampire Killer (1994, Eye Saw Comics, rysunki)
  • We Almost Got Shot (1994, Southern Aurora War Stories − rysunki)

Film i telewizjaEdytuj

  • Detour on the Wheelie of Life (2001, animowany film krótkometrażowy) − współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • Wombats in Tasmania (2002) − opiekun zwierząt.
  • The Worlds Greatest Mysteries Solved (2002, animowany film krótkometrażowy) − współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • The Thylacine Project (2002, film przyrodniczy) − poskramiacz węży.
  • Hand out (2002, film krótkometrażowy) − współautor scenariusza, reżyser, aktor.
  • Solitary Extraction (2002, animowany film krótkometrażowy) − współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • 'We Almost Got Shot (2003, animowany film krótkometrażowy) − współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • The Really Wild Show with Steve Backshall (2003) − opiekun zwierząt.
  • Snake wranglers (2004) − prezenter, poskramiacz węży.
  • Haven (2004, film krótkometrażowy) − współreżyser, współtwórca scenariusza, aktor, producent.
  • Devils Diary (2004, film przyrodniczy) − opiekun zwierząt.
  • Doo town (2005, film animowany) − reżyser, współtwórca scenariusza, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Dracenstein (2005, animowany film krótkometrażowy) − współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Tasmania, Island of Ghosts and Devils (2005, film przyrodniczy) − opiekun zwierząt.
  • Wolf boy (2005, animowany teledysk do utworu zespołu The Phibes) − współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • Albino Santa Cop (2006, animowany film krótkometrażowy) − współreżyser, współtwórca scenariusza, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Jack Hanna's Wild World − Tasmanian special (2008) − opiekun zwierząt.
  • Snake Buster − Tasmanian Devil special (2008) − prezenter, opiekun zwierząt.

NagrodyEdytuj

  • 1993 − nagroda za rysunek, Rotary Tasmania Day Art Exhibition.
  • 2001 − pierwsze miejsce dla filmu Detour on the Wheelie of Life w konkursie National AFI "Reinventing the Reel".
  • 2004 − nagroda Hobart Award dla filmu Hand Out na festiwalu Tasmanian Tropfest.
  • 2004 − pierwsza nagroda dla filmu 'We Almost Got Shot na festiwalu Trasharama−a−go−go.

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

Ostrzeżenie
To jest biogram prawdziwej osoby.
Dowiedz się więcej na temat polityki wobec artykułów biograficznych w Xenopedii.