FANDOM

Prawdziwy świat
Poniższe fakty zostały opisane z punktu widzenia prawdziwego świata.

   Bill Flowers (ur. 4 kwietnia 1963 w Ulverstone) - australijski artysta malarz, fotograf, rysownik, opiekun i ratownik zwierząt, nauczyciel rysunku i popularyzator wiedzy o dzikiej przyrodzie.

KarieraEdytuj

   Artysta urodził się i wychował w Ulverstone na Tasmanii. Po ukończeniu szkoły plastycznej w Devonport zapragnął zostać rysownikiem komiksów. Przez kilka miesięcy uczęszczał na zajęcia w akademii medycznej, aby pogłębić swoją wiedzę na temat ludzkiej anatomii. Dla wydawnictwa Southern Aurora Comics wraz z Tomem Priestleyem wspólnie powołali do życia nieustraszonego zabójcę wampirów, ojca Rice'a. Przygody tego bohatera obaj autorzy lata później przenieśli na ekran w krótkometrażowych filmach animowanych nakręconych dla studia filmowego Off Planet Films - Dracenstein oraz Albino Santa Cop, a postaci ojca Rice'a Flowers również użyczył swojego głosu[1]. Bill pracował również jako fotograf dla Colourcraft Studios, nauczyciel rysunku oraz w studio tatuażu. W latach 1993 - 1994 prowadził własne studio oraz galerię sztuki Flowers Studios w Latrobe, a w latach 2009 - 2010 galerię Fauna Gallery w rodzinnym Ulverstone.

   Od roku 1991 jest zawodowym opiekunem i ratownikiem zwierząt[2]. Występuje często w programach przyrodniczych oraz edukacyjnych. Głównym źródłem inspiracji dla artysty jest dzika przyroda Australii i Tasmanii oraz sztuka celtycka. Do ulubionych technik artystycznych Flowersa należą akwaforta oraz intaglio (druk wklęsły), lecz równie chętnie zajmuje się sitodrukiem i tradycyjnym malarstwem[3]. Bill jest fanem muzyki Sex Pistols oraz starych seriali science-fiction, jak Doctor Who, Star Trek oraz Lost in Space.

WystawyEdytuj

IndywidualneEdytuj

  • 1996 - Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 1997 - Cradle Mountain , Tasmania
  • 1998 - Cradle Mountain , Tasmania
  • 1998 - Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2002 - "Drawn from Life", Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2005 - "Spirit of the Wild", Trowunna wildlife Café, Tasmania
  • 2006 - Lemonthyme lodge, Tasmania
  • 2008 - "Art with Bite", Artisan Gallery, Exeter, Tasmania
  • 2009 - "Fauna Gallery Opening", Ulverstone, Tasmania
  • 2010 - "Mythical Realism", Lancaster House, Ulverstone

GrupoweEdytuj

  • 1990 - Circular Heads Arts Festival, Stanley, Tasmania
  • 1991 - Joint exhibition with Tony Flowers, Tasmania
  • 1993 - Rotary Tasmania Day Art Exhibition, Tasmania
  • 1993 - Unrealism (wystawa prac artystów koniksowych), Cyberspace gallery, Sydney
  • 2008 - Joint Tasmanian devil art exhibiton with Jennifer Rowlands, Tasmania
  • 2009 - Tas Art, Burnie Regional Art Gallery, Burnie

KomiksyEdytuj

  • The Cat (1985, Flush Comics - scenariusz i rysunki)
  • The Cat (1993, Southern Aurora Comics - scenariusz i rysunki)
  • Tales Too Twisted to Tell 1-4 (1993-1995, scenariusz i rysunki)
  • Father Rice: Fearless Vampire Killer (1994, Eye Saw Comics, rysunki)
  • We Almost Got Shot (1994, Southern Aurora War Stories - rysunki)

Film i telewizjaEdytuj

  • Detour on the Wheelie of Life (2001, animowany film krótkometrażowy) - współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • Wombats in Tasmania (2002) - opiekun zwierząt.
  • The Worlds Greatest Mysteries Solved (2002, animowany film krótkometrażowy) - współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • The Thylacine Project (2002, film przyrodniczy) - poskramiacz węży.
  • Hand out (2002, film krótkometrażowy) - współautor scenariusza, reżyser, aktor.
  • Solitary Extraction (2002, animowany film krótkometrażowy) - współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • 'We Almost Got Shot (2003, animowany film krótkometrażowy) - współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • The Really Wild Show with Steve Backshall (2003) - opiekun zwierząt.
  • Snake wranglers (2004) - prezenter, poskramiacz węży.
  • Haven (2004, film krótkometrażowy) - współreżyser, współtwórca scenariusza, aktor, producent.
  • Devils Diary (2004, film przyrodniczy) - opiekun zwierząt.
  • Doo town (2005, film animowany) - reżyser, współtwórca scenariusza, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Dracenstein (2005, animowany film krótkometrażowy) - współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Tasmania, Island of Ghosts and Devils (2005, film przyrodniczy) - opiekun zwierząt.
  • Wolf boy (2005, animowany teledysk do utworu zespołu The Phibes) - współautor scenariusza, współreżyser, opracowanie plastyczne.
  • Albino Santa Cop (2006, animowany film krótkometrażowy) - współreżyser, współtwórca scenariusza, opracowanie plastyczne, dubbing.
  • Jack Hanna's Wild World - Tasmanian special (2008) - opiekun zwierząt.
  • Snake Buster - Tasmanian Devil special (2008) - prezenter, opiekun zwierząt.

NagrodyEdytuj

  • 1993 - nagroda za rysunek, Rotary Tasmania Day Art Exhibition.
  • 2001 - pierwsze miejsce dla filmu Detour on the Wheelie of Life w konkursie National AFI "Reinventing the Reel".
  • 2004 - nagroda Hobart Award dla filmu Hand Out na festiwalu Tasmanian Tropfest.
  • 2004 - pierwsza nagroda dla filmu 'We Almost Got Shot na festiwalu Trasharama-a-go-go.

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

Ostrzeżenie.png
To jest biogram prawdziwej osoby.
Dowiedz się więcej na temat polityki wobec artykułów biograficznych w Xenopedii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki