FANDOM

Christopher "Chris" Oram − postać w filmie Obcy: Przymierze. Zajmował stanowisko zastępcy dowódcy na pokładzie okrętu kolonizacyjnego USCSS Przymierze, był również mężem Karine Oram. To on dowodził zespołem ekspedycyjnym podczas tragicznych wydarzeń na Planecie 4.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Oram był surowo wychowywany w Pentascotalu gdzie był często bity za łamanie zasad. Wspomina również, że widział diabła we młodym wieku.

Incydent na nieznanej planecie Edytuj

Podczas podróży na Origae−6, Przymierze doznał uszkodzeń co spodowało śmierc 47 kolonistów i kapitana statku, Jake'a Bransona. Oram został po tym wypadku, uznany za nowego kapitana.

W czasie swojego pierwszego spotkania z kilkoma członkami załogi, Oram zastanawia się jak mogło dojść do tego wypadku, Walter odpowiada że było to przypadkowe zdarzenie i nie mogą przewidzieć kolejnego trafienia przez burze neutrino.

Podczas naprawy zewnętrznej części statku,Tennessee odebrał nieznaną transmisję − w której było słychać śpiew − pochodzącą z niezidentyfikowanej planety. Analiza planety potwierdziła, że zawiera odpowiednie warunki do życia dla ludzkości. Jako że znajduje się ona zdecydowanie bliżej niż Origae−6, Oram podejmuje decyzję i wyznacza na nią kurs.

Oram wraz drużyną ekspedycyjną ląduje na planecie w celu zbadania terenu. Karine i Ledward mają zamiar przeprowadzić szereg testów na miejscowym środowisku planety podczas gdy Oram, Daniels i Lopé znajdą źródło transmisji. W trakcie badania terenu, Ledward i Hallett zostali zarażeni dziwnymi zarodnikami. Karine kontaktuje się z Oramem zgłaszając mu że z Ledwardem dzieje się coś dziwnego, po czym wszyscy dostali rozkaz powrotu na transportowiec.

W trakcie drogi powrotnej ekspedycji do statku, stan Haletta jest coraz gorszy co spowolniło grupę. Niestety nie dotarli do statku − został zniszczony przez Faris próbującą zabić Neomorfa który narodził się z ciała Ledwarda. Faris przez przypadek uszkodziła kilka wybuchowych beczek, w wyniku eksplozji zginęła ona sama oraz Karine. W tym momencie, gardło Halett'a zostaje rozprute od wnętrza w wyniku narodzin kolejnego Neomorfa po czym dwa Neomorfy atakują ekipę. W trakcie walki, zginął Ankor a Walter stracił jedną rekę. Jednego Neomorfa udało się zabić, drugi uciekł odstraszony flarą wystrzeloną przez Davida.

David prowadzi ocalałą załogę do swojej świątyni, gdzie próbują nawiązać łączność z Tennessee w celu wydostania ich z planety. Będąc oddzielona od grupy, Rosenthal została zabita przez ocalałego Neomorfa. David odnajduje Neomorfa z którym zdaje się nawiązywać kontakt lecz Oram po zobaczeniu ciała Rosenthal natychmiast otworzył ogień w stronę Neomorfa zabijając kreaturę po czym zażądał wyjaśnień od Davida. David przyprowadza Orama do pomieszczenia pełnego jaj. Android prosi Orama żeby zajrzał do jednego z nich. Na twarz niczego nie spodziewającego się Chrisa, wyskakuje z jaja twarzołap. Po obudzeniu się, otumaniony Oram zadaje pytanie Davidowi, w co wierzy na co android odpowiada w tworzenie po czym z klatki piersiowej Orama wydostaje się chestburster zabijając go.