FANDOM

Prawdziwy świat
Poniższe fakty zostały opisane z punktu widzenia prawdziwego świata.

   Charles "Chuck" Dixon (ur. 14 kwietnia 1954) - amerykański scenarzysta komiksowy.

BiografiaEdytuj

Młodość i pierwsze praceEdytuj

   Chuck Dixon urodził się i dorastał w Filadelfii. Od najmłodszych lat pasjonował się komiksami i zgromadził ich pokaźny zbiór, odkupując od znajomych i sąsiadów ich kolekcje na wyprzedażach garażowych. Marzył również o tworzeniu własnych komiksów. Jego ulubionym artystą był Steve Ditko. Chuck, doszedłszy do wniosku, że nigdy nie będzie takim utalentowanym rysownikiem jak jego idol, postanowił poświęcić się pisaniu komiksowych scenariuszy. W młodości Chuck podejmował się różnych zajęć, między innymi pracował jako kierowca, woźny i disc jockey. Swój pierwszy komiks pt. Evangeline stworzył wraz ze swoją ówczesną żoną Judith Hunt dla wydawnictwa Comico Comics w roku 1984. Przełom w karierze Dixona nastąpił rok później, kiedy Larry Hama zatrudnił go do pisania scenariuszy serii The Savage Sword of Conan dla Marvel Comics. W roku 1986 rozpoczął pracę wraz z Timem Trumanem nad serią Airboy dla wydawnictwa Eclipse Comics. W roku 1987 stworzył takie tytuły jak Strike! (wraz z Tomem Lyle'em) oraz trzyczęściową mini-serię Valkyrie (z Paulem Gulacym). Pracował również nad serią Alien Legion wydawaną przez Marvel Comics w ramach imprintu Epic Comics, kierowanego przez Archiego Goodwina. Napisał także komiksową adaptację Hobbita J.R.R. Tolkiena, zilustrowaną przez Davida Wenzela i wydaną przez Eclipse Comics w roku 1989.

Batman i PunisherEdytuj

   Jego wydana w roku 1990 powieść graficzna Kingdom Gone przedstawiająca losy Punishera przyniosła mu posadę scenarzysty serii The Punisher War Journal oraz zwróciła nań uwagę redaktora DC Comics, Dennisa O'Neila. Dennis zaproponował Dixonowi pracę nad mini-serią o przygodach Robina, pomocnika Batmana. Sukces serii zaowocował najpierw dwiema kontynuacjami, a w końcu przekształceniem w regularną serię. Dixon napisał scenariusze do stu numerów Robina i kilkudziesięciu zeszytów Nighwinga oraz serii Detective Comics od numeru 644 do 738. Prowadząc Batmana i jego towarzyszy przez kluczowe dla historii tego bohatera wydarzenia, jak KnightFall i KnightsEnd czy też Cataclysm, stał się jednym z czołowych scenarzystów opowieści o człowieku-nietoperzu lat dziewięćdziesiątych. Więszkość tych historii zilustrował grafik Graham Nolan. W październiku 1994 obaj bohaterowie - Punisher i Batman spotkali się na łamach napisanego przez Dixona komiksu Punisher/Batman: Deadly Knights.

CrossGenEdytuj

   W marcu 2002 Dixon opuścił DC Comics i przeniósł się do wydawnictwa CrossGen. Rozpoczął od przejęcia stanowiska scenarzysty serii Sigil oraz Crux, tworzonych dotychczas przez odchodzącego Marka Waida. W czerwcu tego samego roku zaczął się ukazywać autorski komiks Dixona - należąca do gatunku wuxia seria Way of the Rat, rysowana przez Jeffa Johnsona i Toma Rydera. W następnych latach dorobek Chucka wzbogacił się o takie tytuły jak Brath, The Silken Ghost, czy El Cazador. W międzyczasie Chuck wraz Scottem Beattym napisał dla DC Comics w 2003 historię Barbary Gordon, Batgirl: Year One. Karierze Dixona w CrossGen położyło bankructwo wydawcy, ogłoszone w roku 2004.

Inni wydawcyEdytuj

   Po upadku CrossGen, Dixon zajął się pisaniem pojedynczych historii dla pomniejszych wydawców, takich jak Devil's Due czy Moonstone Books. Dla wydawnictwa Bongo Comics napisał również kilka numerów komiksowej wersji serialu Simpsonowie. W maju 2006 wziął udział w corocznym Free Comic Book Day, przygotowując dla wydawnictwa IDW specjalny numer Transformers, co przyniosło mu posadę scenarzysty mini-serii Transformers: Evolutions.

Powrót do DCEdytuj

   W roku 2004 Dixon powrócił również do DC Comics, zaczynając od odnowienia klasycznej serii kung-fu Dennisa O'Neila i Jima Berry'ego z lat siedemdziesiątych Richard Dragon. Ukazało się 12 numerów. W marcu następnego roku powrócił na krótko do serii Nightwing, by następnie w ramach imprintu Wildstorm zająć się nową wersją przygód kolejnego klasycznego herosa Claw: The Unconquered. Dla Wildstorm Dixon stworzył także komiksy na podstawie filmów Węże w samolocie oraz Koszmar z ulicy Wiązów. W styczniu 2007 Dixon napisał mini-serię Connor Hawke: Dragon's Blood opowiadającą o przygodach syna Zielonej Strzały, w marcu 2008 zaś powrócił do Robina. 10 czerwca 2008 nagle ogłosił na swojej stronie, że nie jest już zatrudniony przez DC Comics.

Dalsza karieraEdytuj

   Po opuszczeniu wydawnictwa DC, Chuck zajął się pisaniem serii komiksowej The Man with No Name: The Good, The Bad and the Ugly na motywach zaczerpniętych z klasycznych spaghetti westernów. Komiksy te zostały wydane przez Dynamite Entertainment. Ponadto, Dixon powrócił do tworzenia nowych przygód G.I. Joe i Airboya.

Wybrana bibliografiaEdytuj

Bongo ComicsEdytuj

  • The Simpsons

Comico ComicsEdytuj

  • Evangeline

CrossGen ComicsEdytuj

  • Crux
  • El Cazador
  • Brath
  • Sigil
  • Way of the Rat
  • The Silken Ghost
  • Archard's Agents
  • American Power (seria zapowiedziana, lecz jej wydanie zostało anulowane)

Dark Horse ComicsEdytuj

DC ComicsEdytuj

  • Batgirl
  • Batman
  • Batman: Bane of the Demon
  • Batman: GCPD - Gotham City Police Department
  • Batman: Leatherwing
  • Batman And The Outsiders
  • Birds of Prey
  • Booster Gold
  • Catwoman
  • Connor Hawke: Dragon's Blood
  • Detective Comics
  • Green Arrow v2
  • Joker: Devil's Advocate
  • Justice Riders
  • Nightwing
  • Robin
  • Robin II limited series
  • Robin III limited series
  • Robin: Year One
  • Rush City
  • Batgirl: Year One
  • Nightwing: Year One
  • The Conjurors
  • Psyba-rats

Devil's DueEdytuj

  • G.I. Joe: Reloaded

Dynamite EntertainmentEdytuj

  • The Man with No Name: The Good, The Bad and the Ugly

Eclipse ComicsEdytuj

  • Airboy
  • Alien Encounters
  • The Black Terror
  • The Hobbit
  • Swords of Texas
  • Winterworld
  • Skywolf
  • Strike!
  • Valkyrie
  • Radio Boy

IDW PublishingEdytuj

  • Transformes: Evolutions

Marvel ComicsEdytuj

  • Alien Legion
  • Conan The Savage
  • Conan The Usurper
  • Doom
  • Doom: The Emperor Returns
  • Lawdog
  • The 'Nam
  • Moon Knight
  • Marvel Knights
  • The Punisher
  • Punisher War Journal
  • Punisher War Zone
  • Car Warriors
  • Savage Tales
  • War Man

Moonstone BooksEdytuj

  • The Phantom
  • The Phantom Annual #1
  • Wyatt Earp
  • Kolchak the Night Stalker
  • Airboy 1942: Best of Enemies

Wildstorm ProductionsEdytuj

  • Team 7
  • Team Zero
  • Claw: The Unconquered
  • Snakes on a Plane
  • Nightmare on Elm Street
  • Grifter/Midnighter
  • Storming Paradise

Linki zewnętrzneEdytuj

Ostrzeżenie.png
To jest biogram prawdziwej osoby.
Dowiedz się więcej na temat polityki wobec artykułów biograficznych w Xenopedii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki