FANDOM

City HunterYautja, antagonista w filmie Predator 2. Zdołał wymordować dużą część kolumbijskiego kartelu narkotykowego oraz przywódcę jamajskiego gangu. Zginął w walce z Harriganem. Był członkiem imprezy ,,Los Angeles Hunting Party" - wyścigu Predatorów, którego liderem oficjalnie został Greyback, nieszczęśliwie zdemaskowany przez policjanta Mike Harrigana, zginął od własnej broni. Przybył na Ziemię w 1997. Dzielnie zapolował na wielu gangsterów.

Biografia Edytuj

City hunter

City Hunter bez maski.

Przybycie na Ziemię City Huntera zmotywowały wieści o działalności Jungle Huntera w dżungli Val Verde. Pomimo że w 1997 roku wielu Łowców wylądowała w Los Angeles, City Hunter był jedynym, który w tamtym czasie aktywnie polował. Wykorzystując konflikt między gangami, zaczął brutalne polowania na uzbrojonych ludzi, począwszy od kartelu narkotykowego Kolumbijskich Skorpionów wybijając ich w magazynie, który służył za ich główną kryjówkę. W nocy, Predator uderzył na Paczkę Jamajczyków VooDoo, których część członków wkroczyła do apartamentu gdzie mieszkał kolumbijski przywódca − Ramon Vega i rytualnie go zamordowali. City Hunter wybił wszystkich Jamajczyków za pomocą mi.n. kuszy, działka plazmowego oraz wyrzutni siatki. Oszczędził jedynie kochankę Vega, która była nieuzbrojona. Później, na miejsce masakry przybył Harrigan wraz ze swoim zespołem. Detektyw Danny Archuleta zauważył nie wielką strzałkę ominiętą przez zespół. Gdy detektyw po nią wrócił później, został zabity przez Predatora. City Hunter z czasem obdarzył szacunkiem Harrigana, którego uważał za godnego przeciwnika. Z tego powodu zaczął polować na detektywa. Po spotkaniu Harrigana z przywódcą Jamajczyków − Królem Willie którego tematem były tajemnicze morderstwa w mieście, gdy glina odszedł, City Hunter zaatakował po czym oderwał głowę Króla. Śledząc policjanta, zauważył, że ten przybył na cmentarz gdzie znajdował się grób Danne'go. City Hunter doszedł do wniosku, że zabicie sojuszników Harrigana ostatecznie pogrąży glinę przez co stanie się łatwym celem. Łowca zaatakował detektywów Jerry'ego Lamberta i Leonę Cantrellę w trakcie zbrojnej konfrontacji w pociągu w metrze. City Hunter wybił wszystkich uzbrojonych cywili (w tym Lamberta), oszczędził jednak Leonę, kiedy zauważył że jest w ciąży. Harrigan przybył na miejsce po czym rozpoczął pościg za łowcą. Zgubił City Huntera, gdyż zatrzymali go agenci FBI na czele z Peterem Keyesem. Kiedy Predator wrócił do rzeźni, która służyła za jego źródło pożywienia, został zaskoczony przez agentów FBI. Pomimo zaawansowanego sprzętu wykorzystywanego przez zespół Keyesa, aby chronić ciepło ciała przed wzrokiem Predatora, City Hunter szybko się przystosował używając alternatywnych trybów widzenia po czym wybił wszystkich agentów. Do rzeźni przybył Harrigan, który za pomocą strzelby ranił City Huntera, aż Łowca stracił przytomność. Gdy glina zdjął maskę Predatora, ten szybko odzyskał przytomność po czym zaatakował Harrigana i zniszczył jego strzelbę. Zabił także Keyesa Mądrym Dyskiem. Harriganowi udało się zdobyć dysk po czym dogonił City Huntera, który znajdował się na dachu. Gdy obydwaj zawiśli nad przepaścią, Predator miał zamiar aktywować sekwencję samozniszczenia. Zapobiegł temu Harrigan, który oderwał mu rękę wraz z podręcznym komputerem. Z czasem rura, której trzymał się City Hunter, nie wytrzymała obciążenia po czym runęła razem z Predatorem, który wpadł do łazienki Ruth Albright. Tam wyleczył swoje rany. Ostatecznie, glina po pościgu w podziemnych tunelach za Predatorem, znalazł się na jego statku. City Hunter wystrzelił siatkę w Harrigana, ten jednak uwolnił się dyskiem. Po krótkim pojedynku, Harrigan zdołał zabić Łowcę. Ciało City Huntera zostało zabrane przez jego braci.
City Hunter's death

Harrigan zabija City Huntera w statku.

WyposażenieEdytuj

Kulisy Edytuj

Dla odróżnienia City Huntera od antagonisty z poprzedniego filmu, postać przeprojektowano na "bardziej miejską i hippiczną". Projektant efektów specjalnych, Stan Winston, stwierdził:

"Szeroka koncepcja jest taka sama. Różnica polega na tym, że to inna osoba z tego samego gatunku. Podobnie jak węże, które są różne, mają inne ubarwienie i subtelne różnice."
Najbardziej zauważalne zmiany objęły głowę Predatora - czoło było płytsze i bardziej strome, a rogowe "obramowanie" przy dredach wyraźniejsze. Dodano również "kolce" przy dolnych żuwaczkach. Zespół Winstona miał więcej czasu niż przy poprzednim filmie, więc projekt był bardziej szczegółowy. Przyciemniono również skórę Predatora.

Podobnie jak w Predatorze wykonano dwa kostiumy, animatroniczną głowę i maskę dla kaskaderów. Zbudowano też specjalne animatroniczne popiersie do scen, w których Predator "mówi". Bio-maskę i zbroję przeprojektowano, żeby były bardziej kolorowe i dopasowane do Łowcy. Warto zauważyć, że zbroja nie jest już częścią "ciała".

W filmie wykorzystano także odrzucone z pierwszego filmu bronie, w tym wyrzutnię siatki i Combi-stick. Nowa broń była przymocowana do zbroi - Mądry Dysk na prawym udzie, wyrzutnia siatki na prawym nagolenniku, a wyrzutnia strzałek przy lewej rękawicy.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Podczas gdy City Hunter dostał się do łazienki Ruth Albright, podczas wyważania drugich drzwi można było usłyszeć zdeformowany głos − ,,Fuck You Door" (W wolnym tłumaczeniu ,,Pieprzyć drzwi!'').
  • Po odcięciu dolnej części lewego ramienia, City Hunter był grany przez jednorękiego kaskadera − R. Davida Smith'a.
  • Wydaje się być wyższy od antagonisty z poprzedniego filmu. Według komentarza do filmu, ma on 8 stóp wzrostu.
  • Fakt o zwróceniu Harrigan'owi naszyjnika Danny'ego, może świadczyć o pewnym szacunku Predatora do zabitego policjanta, lub chęci zastraszenia Mike'a. Wersja książkowa mówi, że obydwa warianty po części są prawdą.
  • Mimo iż Mike pozbawił go bio-maski, City Hunter wciąż widział w termowizji. Prawdopodobnie jest to błąd twórców.
  • W pewnym momencie filmu Harrigan cytuje Dutha, ale City Hunter przerywa mu, łapiąc go za gardło, i sam dokańcza kwestię. Oznacza to, że Predator już słyszał to zdanie i przewidział, co powie policjant, ewentualnie nauczył się wyzwiska w trakcie konfrontacji z Jerrym. Książka wyjaśnia, że bio-maska Jungle Huntera zapisała całe jego polowanie i przesłała je na na statek, który wrócił później na Yautja Prime (co prawda w trakcie walki Jungle Hunter nie nosił maski, ale potencjalnie mogła wszystko nagrywać z odległości).
  • Wydaje się dziwne, że City Hunter nie próbował odzyskać bio-maski w rzeźni. Prawdopodobnie nie chciał jej zakładać ze względów honorowych, gdyż miałby zbytnią przewagę nad Harriganem, choć książka próbuje to wyjaśnić argumentem, że maska zgubiła się w ściekach.
  • Uznano również za dziwne, że City Hunter potrzebuje do oddychania awaryjnej maski, podczas, gdy wielu innych Predatorów oddycha ziemskim powietrzem o wiele dłużej. Jednym w wyjaśnień może być to, że maska awaryjna służy bardziej jako pomoc medyczna w przypadku spadku formy od ran, albo że City Hunterowi szkodzi zanieczyszczenie powietrza.