Crew Expendable - pierwszy DLC do gry Obcy: Izolacja, który pojawia się w Nostromo Edition i w Ripley

Edition.

Rozgrywka Edytuj

Akcja rozpoczyna się wkrótce po śmierci Brett'a. Gracz wciela się w rolę Ripley, Dallas'a lub Parker'a i ma za zadanie zwabić Obcego do śluzy statku Nostromo.

Fabuła Edytuj

Pokład A Edytuj

Dodatek zaczyna się rozmową bohaterów na temat niedawno minionych wydarzeń. Podejrzewają, że atakująca ich istota korzysta z szybów wewnątrz statku i planują zwabić ją do śluzy. Wtedy gracz podejmuje decyzję kim chce pokierować i wyrusza na poszukiwania potwora. Do dyspozycji ma Miotacz ognia, Wykrywacz ruchu, Młotoklucz, flary i apteczkę. Następnie spotyka Ash'a, który informuje go o wielu drzwiach zamkniętych przez systemy bezpieczeństwa statku, przez co należy zbierać znaleziony po drodze sprzęt. Bohater schodzi po drabinie na pokład B, po czym Ash zamyka za nim luk.

Pokład B i szyby powietrzne Edytuj

Unikając śmierci z łap Obcego, gracz plombuje luki serwisowe 00B1 i 00B2. Następnie przechodzi na lądowisko, gdzie leżą zwłoki Brett'a po czym uszczelnia kolejne 2 luki (00B3 i 00B4). Później, kierowany przez Ash'a do głównego szybu powietrznego, prowadzi Ksenomorfa na pokład C, gdzie android używając terminala będzie mógł połączyć się z systemem śluzy. Wtedy wykrywacz ruchu zaczyna działać nieprawidłowo. Lambert odnajduje gracza i ostrzega o bliskiej obecności wrogiej istoty. Oboje idą przez szyb unikając zagrożenia. Ostatecznie docierają do pokładu C.

Pokład C i zakończenie Edytuj

Ash zostaje połączony z systemem, otwiera śluzę ale każe obojgu się gdzieś schować, gdyż chwilę to zajmie. Ostatecznie każe zaczekać aż Obcy wejdzie do zewnętrznej części śluzy, by można było ją zamknąć. Gdy to się stanie, gracz wciska przycisk zamykający. Jednak Ash informuje, że dzieje się coś innego i przełącznik nie działa. Wewnątrz blokady włącza się alarm, a Ksenomorf ucieka "nokautując" gracza i Lambert. Gdy się budzą, widzą czekającego na nich Ash'a.

DLC kończy się filmowym monologiem androida: "Dostarczyć ten organizm. To najwyższy priorytet. Wszystkie pozostałe unieważnione... Nadal nie rozumiecie z czym macie do czynienia? Organizm doskonały. Jego strukturalnej perfekcji dorównuje jedynie wrogość. Podziwiam go. Przetrwał. Nieobciążony przez sumienie, skruchę, czy złudzenie moralności. Ostatnie słowo. Nie mogę okłamywać was jeśli chodzi o wasze szanse. Ale... składam wyrazy współczucia."

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

Więcej z Fandomu