FANDOM

Człowiek rozumny − rozumny gatunek zamieszkujący Ziemię. Gatunek wyewoluował około 50 000 lat temu.

Historia

Początki

Avp-1

Nadzorowanie przez gatunek Yautja.

Ludzie początkowo prowadzili koczowniczy tryb życia żyjąc w niewielkich grupach, utrzymując się z polowań i zbieractwa. Kilka tysięcy lat przed naszą  erą na Ziemię przybyli Yautja. Predatorzy nauczyli ludzi wznosić budowle i pomogli ukształtować cywilizację. Łowcy wracali co sto lat by dokonać rytuały przejścia, w czasie którego polowali na Ksenomorfy hodowane w ludziach. Jednak podczas jednego z polowań tysiące obcych wydostało się z piramidy, dlatego też trzech łowców zdetonowało bombę termonuklearną co spowodowało zagładę miasta.

Historia najnowsza

Predator (1)
P1The Predator Decloaked

Ludzkość wciąż rozwijała, tworząc cywilizację techniczną. Mimo zagłady miasta na Antarktydzie, wciąż dochodziło do spotkań z młodymi łowcami którzy traktowali ludzi jako zwierzynę łowną, do takich incydentów doszło między innymi w roku 1987 gdzie łowcę spotkała grupa komandosów pod dowództwem Alan'a Schaefer'a i dziesięć lat później w Los Angeles gdzie łowca został zabity przez policjanta Mike Harrigan'a.

W 2004 korporacja Weyland Industries wysłała ekspedycję na Antarktydę w celu zbadania tajemniczego źródła energii, którym okazała się być piramida w której łowcy dokonywali rytuału przejścia, podczas którego jeden z łowców wraz z Alexą Woods zabił królową obcych.
AVP SCENE by Avp lord
Gdy łowcy opuścili ziemię okazało się że w ciele jednego z nich rozwijał się Predalien,
Aliens-vs-predator-2-requiem-20070822061454719
który zabił załogę, a statek łowców rozbił się w Gunnison w stanie Kolorado. Jeden z łowców zdołał wysłać sygnał S.O.S. Na ziemię przybył doświadczony predator by zlikwidować hybrydę. W czasie potyczki dwóch obcych gatunków Ms. Yutani zdobyła broń Yautja, co przyczyniło się do gwałtownego skoku technologicznego ludzi.

Ekspansja w kosmos

Potęga technologiczna ludzkości rosła, co doprowadziło do wyczerpania się złóż naturalnych Ziemi, przez co ludzkość musiała ich szukać na innych planetach.

Badanie odległych zakątków galaktyki

W 2122 roku statek Nostromo odebrał sygnał S.O.S z LV-426. Statek wylądował na planecie, gdzie załoga odkryła Derelict Ship i jaja obcych. Jeden z członków załogi został zainfekowany przez Facehuggera a narodzony w ten sposób obcy wymordował całą załogę Nostromo z wyjątkiem Ellen Ripley, która przetrwała pięćdziesiąt siedem lat dryfowania w kosmosie.

Wiele Ziemskich korporacji zainteresowało się Xenomorphem, między innymi Weyland-Yutani i Bionational Corporation. Badania nad obcymi pośrednio doprowadziły do ich ekspansji po całej galaktyce.