FANDOM

Dark − (pol. Ciemny) Elitarny Predator, wcześniej Młoda Krew jeden z głównych, oraz grywalnych bohaterów w grze Aliens vs Predator. Posiadał Ostrza Nadgarstkowe na obydwu ramionach podobnie jak jego dwaj elitarni towarzysze. Przybył na BG-386, aby dowiedzieć się co się stało z nowicjuszami, którzy wcześniej zostali tam wysłani i zaginęli. Jednym z jego największych osiągnięć jest pokonanie Predaliena w pojedynkę.

Biografia

Zdobycie tytułu elitarnego

Jego historia zaczyna się na planecie Yautja Prime. Będący jeszcze "młodzikiem" Dark podjął się próby zostania Elitą gdzie w obecności Spartana, Wolfa i Huntera szybko nauczył się mistrzowsko walczyć w walce bezpośredniej. Obserwując umiejętności Dark'a, ostatecznie Predatorzy przyjęli go w szeregi elitarnych. Zaraz potem otrzymali sygnał od młodych Predatorów wysłanych wcześniej na BG-386.

W poszukiwaniu za młodymi Predatorami

W trakcie obserwacji terenu, statek Marines USS Marlow został zestrzelony przez statek Predatorów który pojawił się znikąd. Dark, razem z Wolf'em i innym elitarnym Yautja zostali wysłani w celu odszukania "młodzików". Dark po dojściu do miejsca, zneutralizował patrole Marines a także wieżyczkę strażniczą. Niestety, pierwszy znaleziony "młodzik" o imieniu Claw okazało się że jest martwy. Elitarny Yautja oddał mu honor po czym aktywował jego moduł samozniszczenia. Zaraz potem stoczył krótką potyczkę z Ksenomorfami. Idąc dalej w głąb dżungli, spostrzegł niewielką budkę w której znajdował się kolejny młody Predator. Po wybiciu wszystkich Marines, dostał się do miejsca jednak kolejny Yautja z Młodej Krwi również okazał się martwy. Nastawił jego moduł samozniszczenia, wziął także ze sobą miny zbliżeniowe po czym udał się w głąb dżungli gdzie w dalszym ciągu musiał mierzyć się z oddziałami Marines i Obcymi.
Dark Lord

Dark ze starożytną maską.

W drodze do Piramidy

Dark w trakcie obserwacji terenu, spostrzegł Predaliena, za którym ruszył w drogę. Po eliminacji kolejnych patroli Marines w końcu doszedł do Królowej, na miejscu okazało się że jest martwa, zabita przez Rookiego. W gnieździe Ksenomorfów znalazł elitarnego Predatora który był razem z Dark'iem i Wolfem wysłany na planetę. Dark aktywował jego moduł samozniszczenia, zabrał jego Dysk i uciekł z gniazda, przy okazji konfrontując się wcześniej z kolejnymi Ksenomorfami. Dostał się do starożytnych ruin skąd zabrał maskę swojego przodka. Dzięki temu mógł w hologramowej postaci zobaczyć pierwsze zwycięstwo Yautja nad Ksenomorfami. Dark dowiedział się że w ruinach znajduje się moduł samozniszczenia którym ma zniszczyć Piramidę. Niestety, na miejscu okazało się, że ten został zabrany do laboratorium Weyland-Yutani. Po wybiciu wszystkich Marines w obszarze którym doszło do katastrofy transportowca znalazł się w starożytnej arenie gdzie były kiedyś rozgrywane walki. Tam doszło do jego pojedynku z Praetorianem z którego wyszedł zwycięsko zabierając ze sobą przy okazji włócznię. W końcu dostał się do laboratorium w którym znajdowała się poszukiwana przez niego rzecz. W trakcie infiltracji bazy - gdzie wdany został w walkę z Androidami - znalazł moduł samozniszczenia a następnie odnalazł windę prowadzącą wprost do Piramidy którą się dostał na dół.

1sshot-10

Dark zrzuca Predaliena.

Walka z Predalienem

Po ciężkiej walce z Ksenomorfami, oraz kolejnymi androidami Dark został się w końcu do sarkofagu gdzie ustawił moduł samozniszczenia. Ten został znienacka zaatakowany przez "Plugastwo" (imię tego Predaliena). W końcu obydwaj stoczyli zażarty pojedynek w którym ostatecznie zwyciężył Dark. Po Predatora przyleciał statek. Dark zrzucił zwłoki Predaliena, po czym okryty chwałą odleciał a Piramida wybuchła.

Uzbrojenie

Ciekawostki

  • Jest jedynym protagonistą, który nie był w głównym kompleksie Freya's Prospect.
  • Jego wygląd i maska były wzorowane na Jungle Hunterze z filmu "Predator".
  • On i Prince są jedynymi, którzy przeżyli walkę z Predalienem.
  • Tradycyjnie Predatorzy traktują głowy swoich ofiar jako trofea, jednak na zakończeniu gry widać jak Dark wyrzuca zwłoki pokonanego przeciwnika. Prawdopodobnie wynika to z przekonania Yautja, iż posiadanie takiego trofeum jest niegodne.

Galeria