FANDOM

Jest wśród was mężczyzna o imieniu David. Jest dla mnie jak syn którego nigdy nie będę miał. Niestety nie jest człowiekiem. Słuchał tylko rozkazów swojego stwórcy. Był nietypowym androidem miał nawet swój ulubiony film a także ludzkie uczucia.

—Peter Weyland o Davidzie.

David − stworzony przez Petera Weylanda (model David 8). Jest on jednym z głównych bohaterów filmu "Prometeusz", którego akcja dzieje się na LV-223 w 2093 roku. Weyland traktował go jak syna. W filmie grany jest przez Michaela Fassbendera.

Biografia

W filmie "Prometeusz" dorzuca Holloway'owi Czarną maź do szampana, by sprawdzić co się stanie (skutkuje to powstaniem Trylobita i śmiercią Holloway'a). Na końcu razem z doktor Shaw, lecą dowiedzieć się czegoś więcej na temat pochodzenia ludzkości. 10 lat później w filmie "Obcy: Przymierze" zabija wszystkich Inżynierów, a następnie prowadzi okrutne badania nad doktor Shaw. Poświęca także członków załogi statku Przymierze, starając się stworzyć istotę doskonałą.

Osobowość i cechy

Jest odmieńcem wśród androidów. Dąży do osiągnięcia swoich celów, ma marzenia i pasje. Uważa ludzi za słaby gatunek.