FANDOM

Deacon.jpg
Prometheus-concept-design-beluga-xenomorph.png
Tumblr m5mxj1d30t1rnm594o1 250.gif
Tumblr mcs0rtoz5w1r3bbuuo1 400.gif

Diakon (ang. Deacon) to istota ksenopodobna, powstała w wyniku zainfekowania Konstruktora przez Trylobita.

PowstanieEdytuj

Powstał w wyniku serii zdarzeń związanych z zainfekowaniem Holloway'a Czarną substancją, jego stosunku płciowego z Shaw oraz zainfekowaniem Inżyniera przez Trylobita. Po krótkim okresie dojrzewania w ciele swojego żywiciela, narodził się rozrywając jego tułów.

AnatomiaEdytuj

Deacon prometheusmovie still2.jpg

Zaraz po narodzinach.

Najbardziej rzucającym się w oczy elementem budowy Diakona, jest jego pozbawiona widocznych oczu podłużna i szpiczasta głowa. Służy mu ona do rozerwania torsu żywiciela podczas narodzin. Budowa szczęki znacząco różni się od typowego ksenomorfa. Posiada dodatkową, górną szczękę, którą może gwałtownie wysunąć z podniebienia. Wyglądem przypomina człowieka, co może być po części spowodowane ludzkim DNA. Posiada typową dla gatunku ksenomorfa "kościstą" sylwetkę. Jego skóra jest koloru ciemnoniebieskiego. Nie posiada ogona. Można też zauważyć, że jest mniej biomechaniczny w wyglądzie. Nie wiadomo czy Diakon mógł się rozmnażać. Lecz większość ludzi w to wątpi.

RozwójEdytuj

Diakon.jpg

Fanart Diakona.

W przeciwieństwie do typowych Obcych, narodził się z wykształconymi kończynami. Można przyjąć, że nie przechodzi stadium Chestburstera, lecz od razu jest w pełni wykształconym osobnikiem, musi tylko urosnąć lub nabyć kilka dodatkowych cech. Można to porównać do rozwoju Runnera. Bardzo możliwe, że podczas dojrzewania w ciele żywiciela, ten umiera, ponieważ podczas sceny narodzin, Inżynier wyglądał na martwego.

ZachowanieEdytuj

Nie wiadomo wiele o jego zachowaniu. Najprawdopodobniej jest bardzo agresywnie nastawiony i śmiertelnie niebezpieczny. Nie jest jasne jak atakuje swoje ofiary.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Diakon, wzięła się od charakterystycznych nakryć głowy duchownych diakonów w kościele katolickim.
  • Z filmu została usunięta scena, gdy Diakon jest dorosły.
Prometheus deacon concept art.jpg

Fan art dorosłego diakona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki