FANDOM

Diakon (ang. Deacon) to istota ksenopodobna, powstała w wyniku zainfekowania Konstruktora przez Trylobita.

PowstanieEdytuj

Powstał w wyniku serii zdarzeń związanych z zainfekowaniem Holloway'a Czarną substancją, jego stosunku płciowego z Shaw oraz zainfekowaniem Inżyniera przez Trylobita. Po krótkim okresie dojrzewania w ciele swojego żywiciela, narodził się rozrywając jego tułów.

AnatomiaEdytuj

Najbardziej rzucającym się w oczy elementem budowy Diakona, jest jego pozbawiona widocznych oczu podłużna i szpiczasta głowa. Służy mu ona do rozerwania torsu żywiciela podczas narodzin. Budowa szczęki znacząco różni się od typowego ksenomorfa. Posiada dodatkową, górną szczękę, którą może gwałtownie wysunąć z podniebienia. Wyglądem przypomina człowieka, co może być po części spowodowane ludzkim DNA. Posiada typową dla gatunku ksenomorfa "kościstą" sylwetkę. Jego skóra jest koloru ciemnoniebieskiego. Nie posiada ogona. Można też zauważyć, że jest mniej biomechaniczny w wyglądzie. Nie wiadomo czy Diakon mógł się rozmnażać. Lecz większość ludzi w to wątpi.

RozwójEdytuj

W przeciwieństwie do typowych Obcych, narodził się z wykształconymi kończynami. Można przyjąć, że nie przechodzi stadium Chestburstera, lecz od razu jest w pełni wykształconym osobnikiem, musi tylko urosnąć lub nabyć kilka dodatkowych cech. Można to porównać do rozwoju Runnera. Bardzo możliwe, że podczas dojrzewania w ciele żywiciela, ten umiera, ponieważ podczas sceny narodzin, Inżynier wyglądał na martwego.

ZachowanieEdytuj

Nie wiadomo wiele o jego zachowaniu. Najprawdopodobniej jest bardzo agresywnie nastawiony i śmiertelnie niebezpieczny. Nie jest jasne jak atakuje swoje ofiary.

CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa Diakon, wzięła się od kształtu głowy podobnego do charakterystycznych nakryć głowy duchownych diakonów w kościele katolickim.
  • Z filmu została usunięta scena, gdy Diakon jest dorosły.
  • Wczesne projekty wyglądu Diakona zostały wykorzystane do stworzenia Neomorfa z filmu Obcy: Przymierze.
  • Pierwotnie miał być dłużej pokazany na ekranie − podczas pogoni za Shaw i David'em − jednak zrezygnowano z tego pomysłu.
  • Na LV−223 istnieją ponoć rekiny wyglądem przypominające Diakona. Właśnie stąd wzięła się ich nazwa Deacon Shark.

Galeria Edytuj