FANDOM

Dwayne Hicks − członek USCMC o stopniu kaprala oraz bohater filmu "Obcy - Decydujące starcie".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dwayne Hicks urodził się 2151 roku.

Na LV-426 Edytuj

Kapral Hicks uczestniczył w misji na LV-426, aby sprawdzić co stało się z kolonią na Archeonie, z którą stracono kontakt. Po kilkutygodniowym locie Sulaco Hicks wraz ze swoim oddziałem zlatuje na planetę. Po przeszukaniu obiektu ekipa znalazła ślady walki i barykady ustawione przez kolonistów. Po drodze napotkali się na Newt, której udało się schować. W opuszczonym laboratorium znaleziono twarzołapy umieszczone w pojemnikach. Dzięki nadajnikom okazuje się, że wszyscy kolonizatorzy znajdują się w jednym miejscu, gdzie udają się żołnierze. Na miejscu okazało się, iż koloniści zostali oblepieni i przyklejeni do ścian tajemniczym śluzem, tworząc zarazem gniazdo. Nagle odział zaatakowały ksenomorfy czatujące w zakamarkach swojego mieszkania. Podczas starcia z obcymi życie straciła większość oddziału, a ocalałych uratowała Ripley, przybywając transporterem. Dowodzenie nad odziałem obejmuje Hicks, który postanowił zniszczyć kolonię pociskiem z Sulaco. Ocaleli próbują dostać się na prom, który wskutek działań ksenomorfów rozbił się. Kapral wraz z resztą powrócił do kompleksu, chowając się w skrzydle medycznym,. Ludzie dowiadują się, że procesor atmosferyczny grozi wybuchem i obmyślają plan ucieczki.

Kurspulseriffle

Hicks szkolacy Ripley w obsłudze M41A

Kapral urządził Ripley małe szkolenie z obsługi karabinu i wręczył kobiecie bransoletkę z nadajnikiem. Bishop zostaje wysłany posłać po prom. Hicks uratował Ripley oraz Newt, zamknięte przez Burke'a w sali operacyjnej z twarzołapami. Podczas wtargnięcia ksenomorfów do skrzydła ludzie, uciekają szybami wentylacyjnymi, kierując się Newt. W czasie ucieczki dziewczynka spada do jednego z szybów. Ripley i Hicks postanawiają uratować Rebeccę, ale żołnierz wątpi czy Newt w ogóle żyje. Dziewczynka zostaje odnaleziona, lecz została porwana przez wojownika. Kapral stwierdził, że Rebecca umarła i udaje się z Ripley na lądowisko. W trakcie ucieczki ksenomorf atakuje dwójkę w windzie, przez co żołnierz został poparzony kwasem. Po sprowadzeniu promu ranny Hicks zostaje pod opieką Bishopa, a kobieta idzie odszukać dziewczynkę. Po jej odnalezieniu ocalali wrócili na Sulaco. Po starciu z królową w ładowniii statku Hicks i reszta udaje się do kapsuł hibernacyjnych.

Pozorna śmierć i pojmanie Edytuj

Jako jedyny żołnierz Marines na USS Sulaco, Hicks został wybudzony z hipersnu przez kolonistów Samwella Stone'a oraz Turk'a którzy potrzebowali pomocy wojskowej z powodu sytuacji awaryjnej - statek został przechwycony przez USS Legato należącego do Weyland-Yutani PMC. Strzelanina z PMC uszkodziła komory kriogeniczne, jeden z pocisków trafił twarzołapa przyczepionego do twarzy Ripley, którego rozlana krew na podłodze spowodowała wybuch pożaru na statku a pozostałe komory kriogeniczne zostały ewakuowane. Turk, który w trakcie walki został wrzucony do kapsuły hibernacyjnej rozbił się wraz z Ripley, Bishopem i Newt na Fiorinie 161. Jego zwłoki zostały błędnie uznane za Hicksa. Dwa dni później, Hicksa i Stone'a pojmali komandosi Bishopa.

Powrót na LV-426 Edytuj

Hicks i Stone zostali zabrani do Resolute, statku FTL Weyland-Yutani znajdującego się w miejscu zwanym Origin Facility. Hicks wraz ze Stonem byli przesłuchiwani w celu wydobycia od nich informacji - w tym kodu do zamkniętej kopii wiadomości którą Hicks posiadał. Stone został zabity gdyż przestał się stosownie zachowywać natomiast Hicks został uwolniony przez Ricka Levy'ego. Podczas ataku Ksenomorfów w bazie, Rick i Hicks wywalczyli sobie drogę do łącza komunikacyjnego skąd mieli wezwać pomoc. W trakcie wysyłania sygnału, łączę zostało zniszczone przez Bishopa. Hicksa po raz kolejny pojmano jednak USCMC zostało poinformowane o niepowodzeniu jego misji w kolonii Hadley's Hope.

Dołączenie do Sephora Marines Edytuj

Siedemnaście tygodni później po incydencie w kolonii Hadley's Hope, Hicks został uratowany z Origins Facility przez Marines z USS Sephora. Po poinformowaniu Marines o jego torturach z rąk Michaela Bishopa, Hicks dołączył do nich i wspierał ich w obronie punktu zbornego w ruinach Hadley's Hope. Wkrótce potem wziął udział w ataku na ufortyfikowaną Origins Facility w celu zabezpieczenia statku FTL który umożliwiłby ucieczkę uziemionym Marines na planecie.

Będąc na pokładzie, Hicks, kapral Winter, szeregowy O'Neal, Bishop i porucznik Reid zetknęli się z Michaelem Bishopem. Po krótkiej chwili napięcia, Hicks go zabił. Okazało się jednak, że prawdziwy Michael Bishop uciekł a zamiast niego, zabili Michaela Weylanda. Po incydencie, dalsze losy Hicksa są nieznane.

Charakterystyka Edytuj

Kapral Dwayne Hicks należał do United States Colonial Marine Corps (Piechoty Kolonialnej Zjednoczonych Stanów). Działał pod dowództwem sierżanta Ala Apone'a . Znał się na różnych rodzajach uzbrojenia i dobrze obsługiwał karabin M41A z granatnikiem. Posiadł także starą strzelbę z XX wieku. Hicks wykazywał się sprytem i opanowaniem. Posiadał jako takie umiejętności przywódcze. Spośród innych żołnierzy kapral wyróżniał się dojrzałością. Nie żartował z niebezpieczeństwa i nie panikował jak np. Hudson. W sytuacjach kryzysowych wykazywał się dobrą strategią i odwagą. Był też opiekuńczy, troszcząc się Ripley i Newt.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki