FANDOM

Dwayne Hicks − członek USCMC o stopniu kaprala oraz bohater filmu "Obcy-Decydujące starcie".

Historia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dwayne Hicks urodził się 2151 roku.

Na LV-426 Edytuj

Kapral Hicks uczestniczył w misji na LV-426, aby sprawdzić co stało się z kolonią na Archeonie, z którą stracono kontakt. Po kilkutygodniowym locie Sulaco Hicks wraz ze swoim oddziałem zlatuje na planetę. Po przeszukaniu obiektu ekipa znalazła ślady walki i barykady ustawione przez kolonistów. Po drodze napotkali się na Newt, której udało się schować. W opuszczonym laboratorium znaleziono twarzołapy umieszczone w pojemnikach. Dzięki nadajnikom okazuje się, że wszyscy kolonizatorzy znajdują się w jednym miejscu, gdzie udają się żołnierze. Na miejscu okazało się, iż koloniści zostali oblepieni i przyklejeni do ścian tajemniczym śluzem, tworząc zarazem gniazdo. Nagle odział zaatakowały ksenomorfy czatujące w zakamarkach swojego mieszkania. Podczas starcia z obcymi życie straciła większość oddziału, a ocalałych uratowała Ripley, przybywając transporterem. Dowodzenie nad odziałem obejmuje Hicks, który postanowił zniszczyć kolonię pociskiem z Sulaco. Ocaleli próbują dostać się na prom, który wskutek działań ksenomorfów rozbił się. Kapral wraz z resztą powrócił do kompleksu, chowając się w skrzydle medycznym,. Ludzie dowiadują się, że procesor atmosferyczny grozi wybuchem i obmyślają plan ucieczki.

Kurspulseriffle.png

Hicks szkolacy Ripley w obsłudze M41A

Kapral urządził Ripley małe szkolenie z obsługi karabinu i wręczył kobiecie bransoletkę z nadajnikiem. Bishop zostaje wysłany posłać po prom. Hicks uratował Ripley oraz Newt, zamknięte przez Burke'a w sali operacyjnej z twarzołapami. Podczas wtargnięcia ksenomorfów do skrzydła ludzie, uciekają szybami wentylacyjnymi, kierując się Newt. W czasie ucieczki dziewczynka spada do jednego z szybów. Ripley i Hicks postanawiają uratować Rebeccę, ale żołnierz wątpi czy Newt w ogóle żyje. Dziewczynka zostaje odnaleziona, lecz została porwana przez wojownika. Kapral stwierdził, że Rebecca umarła i udaje się z Ripley na lądowisko. W trakcie ucieczki ksenomorf atakuje dwójkę w windzie, przez co żołnierz został poparzony kwasem. Po sprowadzeniu promu ranny Hicks zostaje pod opieką Bishopa, a kobieta idzie odszukać dziewczynkę. Po jej odnalezieniu ocalali wrócili na Sulaco. Po starciu z królową w ładowniii statku Hicks i reszta udaje się do kapsuł hibernacyjnych.

Na Fiorinie 161 Edytuj

Po przedostaniu się twarzołapa na Sulaco i pożarze w skutek żrącej krwi stworzenia, ludzie zostają ewakuowani w kapsule ratunkowej. W czasie "lądowania" promu na Fiorinie 161 w morzu Hicks topi się w kapsule. Jego ciało zostaje skremowane w piecu hutniczym w kompleksie więziennym na "Furii".

Charakterystyka Edytuj

Kapral Dwayne Hicks należał do United States Colonial Marine Corps ( Piechoty Kolonialnej Zjednoczonych Stanów). Działał pod dowództwem sierżanta Ala Apone'a. Znał się na różnych rodzajach uzbrojenia i dobrze obsługiwał karabin M41A z granatnikiem. Posiadł także starą strzelbę z XX wieku. Hicks wykazywał się sprytem i opanowaniem. Posiadał jako takie umiejętności przywódcze. Spośród innych żołnierzy kapral wyróżniał się dojrzałością. Nie żartował z niebezpieczeństwa i nie panikował jak np. Hudson. W sytuacjach kryzysowych wykazywał się dobrą strategią i odwagą. Był też opiekuńczy, troszcząc się Ripley i Newt.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki