FANDOM

Działko plazmowe – broń palna skonstruowana przez Yautja. Najpotężniejsza broń używana w łowach, miotała pociski w formie kul skondensowanej plazmy.

Było to niewielkie działko umieszczane z reguły na mechanicznym statywie na ramieniu, lecz mogło też być używane w charakterze pistoletu. Działko plazmowe było bardzo zaawansowanym technicznie urządzeniem. Zasilane było energią elektryczną, pociski były zaś wytwarzane przez niewielki generator wewnątrz broni. Urządzenie było zsynchronizowane z maską Predatora, która posiadała laserowy celownik ułatwiający trafne strzelanie. Istniało wiele modeli, różniących się wzornictwem lub mocą i szybkością strzelania.
Plasma Cannon

Działko plazmowe w formie ręcznej.

Pociski miały niezwykle silną moc – jeden strzał w korpus dosłownie rozrywał wroga na kawałki. Pociski wystrzelane były jeden za drugim; w większości modeli trzeba było odczekać kilka lub kilkanaście sekund, nim broń się ponownie naładuje. Temperatura wystrzeliwanej plazmy wynosi około 3000*C a jej zasięg to 50-300m.
PlasmaCannon

W chwili wystrzału.

Młodzi Yautja nie używali go prawie w ogóle, gdyż wtedy łowy były by zbyt proste, a ofiary nie miałyby żadnych szans. Starsi wojownicy również rzadko korzystali z tej broni. Posiadali zazwyczaj jedno działko przyczepione do ramienia, jednak nie było to regułą – weteran Wolf używał w walce dwóch działek na obu ramionach.

Po zagładzie miasteczka Gunninston w 2004 roku, jedna sztuka takiej broni dostała się w ręce ludzkości. Przejęła ją korporacja Yutani Corporation.

Ciekawostki Edytuj

  • Wolf jest jedynym Yautja, który używa dwóch działek jednocześnie. Oprócz tego jako jedyny używa na ekranie pistoletu plazmowego.
  • Choć każdy Predator używa Bio-Maski do strzelania z działka, celownik laserowy sugeruje iż można go używać bez niej.

Galeria Edytuj