Fandom

Xenopedia

Działko plazmowe

356stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Yautja Plasma Caster.png

Predator z jego działkiem.

PlasmaCannon.jpg

W chwili wystrzału

Plasma Cannon.jpg

Działko plazmowe w formie ręcznej

Działko plazmowe – broń palna skonstruowana przez Yautja. Najpotężniejsza broń używana w łowach, miotała pociski w formie kul skondensowanej plazmy.

Było to niewielkie działko umieszczane z reguły na mechanicznym statywie na ramieniu, lecz mogło też być używane w charakterze pistoletu. Działko plazmowe było bardzo zaawansowanym technicznie urządzeniem. Zasilane było energią elektryczną, pociski były zaś wytwarzane przez niewielki generator wewnątrz broni. Urządzenie było zsynchronizowane z maską Predatora, która posiadała laserowy celownik ułatwiający trafne strzelanie. Istniało wiele modeli, różniących się wzornictwem lub mocą i szybkością strzelania.

Pociski miały niezwykle silną moc – jeden strzał w korpus dosłownie rozrywał wroga na kawałki. Pociski wystrzelane były jeden za drugim; w większości modeli trzeba było odczekać kilka lub kilkanaście sekund, nim broń się ponownie naładuje. Temperatura wystrzeliwanej plazmy wynosi około 3000*C a jej zasięg to 50-300m.

Młodzi Yautja nie używali go prawie w ogóle, gdyż wtedy łowy były by zbyt proste, a ofiary nie miałyby żadnych szans. Starsi wojownicy również rzadko korzystali z tej broni. Posiadali zazwyczaj jedno działko przyczepione do ramienia, jednak nie było to regułą – weteran Wolf używał w walce dwóch działek na obu ramionach.

Po zagładzie miasteczka Gunninston w 2004 roku, jedna sztuka takiej broni dostała się w ręce ludzkości. Przejęła ją korporacja Yutani Corporation.

Galeria Edytuj

Images-0.jpg
P2Cannon.jpg
Avp99cannon.jpg

Predator używający działka plazmowego w grze AvP (1999).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki