FANDOM

Elizabeth Shaw − archeolog, żywicielka Trybolita i partnerka Charliee'go Halloway'a. Wyruszyła, aby odkryć tajemnicę księżyca LV-223. Jest główną bohaterką "Prometeusza".

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Elizabeth Shaw urodziła się w Wielkiej Brytanii w 2061 roku. Dzieciństwo spędziła w Afryce wraz z ojcem, który zmarł na ebolę.

Odkrycie Edytuj

W 2089 roku na szkockiej wyspie Skye wraz z Charlieem Holloway'em odkryła gwiezdną mapę starożytnej cywilizacji, którą wraz z kilkoma innymi zinterpretowała jako zaproszenie od twórców ludzkości. Po zapoznaniu się z teorią Peter Weyland, właścicielem firmy Weyland, postanowił sfinansować ekspedycję na LV-223.

Na LV-223 Edytuj

W 2094 roku po dwuletnim locie Prometeusza archeolog wraz z innymi dotarła na LV-233. Po wylądowaniu udała się z ekipą naukową do nieznanej budowli na powierzchni księżyca, gdzie w odkryli dawną siedzibę Inżynierów. Po aktywowaniu przez Davida tajemniczego nagrania, Shaw odkryła ciało nieżyjącego obcego. Nagle rozpętała się burza, przez co ekipa musiała wracać na statek. Kobieta zabrała ze sobą głowę Inżyniera, a na Prometeuszu po "ożywieniu" zbadaniu jej odkryła, że DNA ludzkie i ,,stwórców'' jest identyczne. Wkrótce między Shaw a Halloweyem dochodzi do stosunku. Następnego dnia ekipa wraca po dwójkę pozostałych w budowli Inżynierów, gdzie zastają zwłoki Millburna. W trakcie eskapady Charliee Halloway nagle źle się poczuł, więc wszyscy wrócili na statek. Meredith Vickers nie zgodziła się na wniesienie Hallowaya na pokład, co spotkało się z sprzeciwem części załogi. Wkrótce potem Vickers spaliła chorego miotaczem. Potem Shaw obudziła się w laboratorium, gdzie po skanie okazało się, iż jest ona w ciąży z obcą formą życia, choć była bezpłodna. Następnie atakuje lekarzy, którzy mają ją za hibernować i udaje się do autodoka w kapsule Meredith Vickers, żeby usunąć trybolia. Po udanej operacji kobieta szukając pomocy, natrafia na Petera Weyland, który okazuje się żyć. Shaw wyrusza z Weylandem i Davidem do obiektu Inżynierów, gdzie wcześniej syntetyk odnalazł za hibernowanego obcego, który podczas spotkania z ludźmi niespodziewanie zabija ekipę poza Shaw, której udaje się uciec. Podczas, gdy Konstruktor obiera kurs na Ziemię, kobieta informuje załogę Prometeusza o planie Inżyniera. Vickers ucieka z Prometeusza w swojej kapsule. Oba statki zderzają się, a pojazd Inżynierów o mały włos nie zgniata archeolog, która idzie do ocalałej kapsuły Vickers, gdzie dowiaduje się od rozwalonego synetyka, że Inżynier podąża za nią. Przy starciu kobiety i Konstruktora Shaw wypuszcza z pomieszczenia medycznego trybolita, który zapładnia obcego. Później Elizabeth idzie do statku Inżynierów po szczątki Davida i uruchamia statek Inżynierów z planem udania się do ich świata, aby dowiedzieć się czemu chcieli zgładzić ludzi.

Na planecie Inżynierów Edytuj

Po przybyciu na planetę Inżynierów David wykorzystał Shaw do swoich eksperymentów przy próbach tworzenia obcej rasy, zabijając ją podczas tego. Android postawił jej nagrobek w ogrodzie w mieście Konstruktorów. Na pytanie załogi Przymierza jak zginęła kobieta, odpowiedział, że w trakcie rozbicia się statku Inżynierów.

Charakterystyka Edytuj

Elizabeth Shaw była naukowcem z tytułem doktora znającym się na archeologii oraz archeogenetyce. Wykazywała się wiedzą o starożytnych kulturach. Wiedziała też trochę w kategorii medycyny. Kobieta była partnerką archeologa Charliee'go Hallowaya i bardzo przeżyła jego śmierć. Shaw chciała zajść w ciążę, lecz nie mogła i denerwowało ją, gdy ktoś wspominał o jej bezpłodności. Była bardzo oddana chrześcijaństwu i wykazywała się życzliwością i moralnością. Dbała o dobro nie tylko swoje ale i innych. Była skrupulatna w swoich działaniach. Życie trochę ją doświadczyła, więc cechowały ją stanowczość oraz opanowanie.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki