FANDOM

Elizabeth Shaw − archeolog, żywicielka trylobita i partnerka Charliee'go Halloway'a. Wyruszyła, aby odkryć tajemnicę księżyca LV-223. Jest główną bohaterką "Prometeusza".

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Elizabeth Shaw urodziła się w Wielkiej Brytanii w 2061 roku. Dzieciństwo spędziła w Afryce wraz z ojcem, który zmarł na ebolę.

Odkrycie Edytuj

W 2089 roku na szkockiej wyspie Skye wraz z Charlieem Holloway'em odkryła gwiezdną mapę starożytnej cywilizacji, którą wraz z kilkoma innymi zinterpretowała jako zaproszenie od twórców ludzkości. Po zapoznaniu z teorią Petera Weyland'a, właściciela firmy Weyland, mężczyzna postanowił sfinansować ekspedycję na LV-223.

Na LV-223 Edytuj

W 2094 roku po dwuletnim locie Prometeusza, archeolog wraz z innymi dotarła na LV-233. Po wylądowaniu udała się z ekipą naukową do nieznanej budowli na powierzchni księżyca, gdzie odkryli dawną siedzibę Inżynierów. Po aktywowaniu przez Davida tajemniczego nagrania, Shaw odkryła ciało nieżyjącego obcego. Nagle rozpętała się burza, przez co ekipa musiała wracać na statek. Kobieta zabrała ze sobą głowę Inżyniera, a na Prometeuszu po "ożywieniu" i zbadaniu jej odkryła, że DNA ludzkie i ,,stwórców'' jest identyczne. Wkrótce między Shaw a Halloweyem dochodzi do stosunku. Następnego dnia ekipa wraca po dwójkę pozostałych w budowli Inżynierów, gdzie zastają zwłoki Millburna. W trakcie eskapady Charlie Halloway nagle źle się poczuł, więc wszyscy wrócili na statek. Meredith Vickers nie zgodziła się na wniesienie Hallowaya na pokład, co spotkało się z sprzeciwem części załogi. Wkrótce potem Vickers spaliła chorego miotaczem. Następnie Shaw obudziła się w laboratorium, gdzie po skanie dowiaduje się, iż jest żywicielką obcej formy życia. Następnie atakuje lekarzy, którzy mają ją zahibernować i udaje się do autodoka w kapsule Meredith Vickers, żeby usunąć pasożytującego w niej Trylobita. Po udanej operacji kobieta szukając pomocy, natrafia na Petera Weyland, który okazuje się żyć. Shaw wyrusza z Weylandem i Davidem do obiektu Inżynierów, gdzie wcześniej syntetyk odnalazł zahibernowanego obcego, który podczas spotkania z ludźmi niespodziewanie zabija ekipę poza Shaw, której udaje się uciec. Podczas, gdy Konstruktor obiera kurs na Ziemię, kobieta informuje załogę Prometeusza o planie Inżyniera. Vickers ucieka ze statku w swojej kapsule. Oba statki zderzają się, a pojazd Inżynierów o mały włos nie zgniata archeolog [Shaw], która idzie do ocalałej kapsuły Vickers, gdzie dowiaduje się od poważnie uszkodzonego syntetyka, że Inżynier podąża za nią. Podczas starcia kobiety i Konstruktora Shaw wypuszcza Trylobita z pomieszczenia medycznego, który atakuje i zapładnia jej przeciwnika. Później Elizabeth idzie do statku Inżynierów po szczątki Davida i razem odlatują z planem udania się do ich świata, aby dowiedzieć się dlaczego chcieli zagłady ludzkości.

Na planecie Inżynierów Edytuj

Po przybyciu na planetę Inżynierów, David wykorzystał Shaw do swoich eksperymentów przy próbach tworzenia obcej rasy, zabijając ją w ich trakcie. Android postawił jej nagrobek w ogrodzie w mieście Konstruktorów. Na pytanie załogi Przymierza jak zginęła kobieta, odpowiedział, że w trakcie rozbicia się statku Inżynierów.

Charakterystyka Edytuj

Elizabeth Shaw była naukowcem z tytułem doktora znającym się na archeologii oraz archeogenetyce. Wykazywała się wiedzą o starożytnych kulturach. Wiedziała też trochę w kategorii medycyny. Kobieta była partnerką archeologa Charliee'go Hallowaya i bardzo przeżyła jego śmierć. Shaw chciała zajść w ciążę, lecz nie mogła i denerwowało ją, gdy ktoś wspominał o jej bezpłodności. Była bardzo oddana chrześcijaństwu i wykazywała się życzliwością i moralnością. Dbała o dobro nie tylko swoje ale i innych. Była skrupulatna w swoich działaniach. Życie trochę ją doświadczyło, więc cechowały ją stanowczość oraz opanowanie.

Galeria Edytuj