FANDOM

Embrion

Embrion.

Embrion − kolejny etap w cyklu życiowym Obcych. Po tym jak twarzołap złoży embrion w ciele ofiary odpada i umiera. Tym czasem embrion zagnieżdża się i gwałtownie rośnie w klatce piersiowej żywiciela, pobierając substancje odżywcze: białko, sole mineralne oraz wodę z krwi. Proces ten jest największą tajemnicą tego gatunku. Czasami, jeśli ofiara zostanie zainfekowana kilkoma embrionami (przykład: ofiary Predaliena), to embriony zajmują też inne narządy żywiciela np. brzuch. Przez ten czas żywicielowi nie dzieje się krzywda, bo embrion pobiera minimalne ilości jego krwi, i to przez skórę, mogą jednak wystąpić zawroty głowy, kaszel, lekki ucisk w klatce piersiowej. Ponieważ pobiera DNA żywiciela, to jako dorosły osobnik będzie posiadał 15%-25% jego cech (dowód: Runner, Predalien). Wbrew powszechnej opinii embrion NIE pobiera słabych cech żywiciela. Jest niewielki, ma najpierw kilka, potem kilkanaście cm długości. Przebywa w klatce piersiowej żywiciela 12-24 h. Kiedy urośnie wystarczająco, przechodzi w stadium Chestburstera - zabija swojego żywiciela, niszcząc mu klatkę piersiową i ucieka. Królewski embrion może rozwijać się nawet kilka dni w ciele żywiciela. Ciepło ciała żywiciela służy mu do procesu metabolicznych i podziałów komórkowych. Pobiera on DNA w niewielkim stopniu. Mimo stereotypów nie wpływa to na przyszły wygląd Ksenomorfa.