Fandom

Xenopedia

Fiorina 161

356stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Fiorina161.jpg
Fiorina 'Furia' 161 - (ang. Fiorina 'Fury' 161) nazwa fikcyjnej planety, będącej nieczynnym już więzieniem o zaostrzonym rygorze. Miejsce zsyłki najgorszych morderców, gwałcicieli, mężczyzn o podwójnym chromosomie Y,

który tworzy z nich bezwzględnych zabójców, wręcz furiatów żądnych krwi. Stąd też pochodzi potoczna nazwa planety "Furia" (ang. Fury). Warunki na planecie są bardzo surowe - wahania temperatur od 100 stopni w dzień do - 40 stopni w nocy oraz silne wiatry. Większą jej powierzchnie zajmowały morza i skalista pustynia. Wraz z ludźmi na Fiorinę przedostały się drobne organizmy - głownie wszy, karaluchy oraz prymitywne bezkręgowce morskie, wypuszczone w ramach doświadczeń do lokalnych mórz.

Fiorina 161 pojawia się w trzeciej części filmu z serii Obcy, gdzie Ellen Ripley ląduje awaryjnie kapsułą ratunkową wystrzeloną z niewiadomych przyczyn z frachtowca, którym pani porucznik podążała z księżyca LV-426 ku Ziemi. Planeta okazuje się być już zamkniętym więzieniem o zaostrzonym rygorze, lecz nadal zamieszkałym przez największych morderców Ziemi, którzy mimo zakończenia kar żyją tu we wstrzemięźliwości, pod rygorem przełożonych oraz pod presją religijną. Oprócz samego systemu penitencjarnego, znajduje się tutaj również huta wytopu ołowiu. Planeta o szczątkowej przyrodzie i braku fauny.

Zobacz teżEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki