FANDOM

Prawdziwy świat
Poniższe fakty zostały opisane z punktu widzenia prawdziwego świata.

   Francisco Ruiz Velasco (ur. w 1972 roku w Aguascalientes) to pochodzący z Meksyku rysownik komiksów.

BiografiaEdytuj

   Swoje pierwsze dzieła zaczął publikować w ojczystym Meksyku, w wieku 23 lat. Był współzałożycielem powstałej w połowie lat 90. XX wieku grupy Cygnus Comics, która zajmowała się tworzeniem i dystrybucją własnych komiksów. W roku 1999 wraz z Edgarem Delgado, Raulem Trevino i Oscarem Carreno założył Studio F, atelier zajmujące się komputerowym kolorowaniem komiksów. W roku 2000 artysta zadebiutował na rynku amerykańskim, rysując dla wydawnictwa Dark Horse dwa numery serii Ghost. W tym samym roku stworzył własną mini-serię Battle Gods: Warriors of the Chaak, wykorzystującą wątki zaczerpnięte z mitologii Majów. W 2003 roku przeniósł się do wydawnictwa Marvel Comics, gdzie pracował przy powstawaniu serii Thunderbolts, a w roku 2004 do Wildstorm, dla którego to wydawnictwa rysował serię Wildcats 3.0.

   W roku 2005 dołączył do zespołu kalifornijskiego studia filmowego Blur Studio, gdzie wraz z Seanem McNallym wyreżyserował krótkometrażową animację A Gentleman's Duel (jako Francisco Ruiz[1]). Jest również autorem projektów do filmów Hellboy II: Złota armia oraz Hobbit[2]. Mieszka w Venice, w Kalifornii.

Wybrane praceEdytuj

  • B-Squad
  • Battle Gods: Warriors of the Chaak
  • Lone Wolf 2100
  • Diablo: Tales of Sanctuary
  • Go Boy 7
  • Star Wars
    • Jedi Chef
    • Boba Fett - Overkill
    • Boba Fett - Man With A Mission
  • Aliens versus Predator: Deadspace
  • Wildcats 3.0
  • Marshall[3]

Linki zewnętrzneEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. Strona Brooklyńskiego Festiwalu Filmowego (w j. angielskim)
  2. Profil artysty na IMDb
  3. Seria podjęta przez Velasco od trzeciego albumu, po przedwcześnie zmarłym Jean-Florianie Tello (1978-2004).
Ostrzeżenie.png
To jest biogram prawdziwej osoby.
Dowiedz się więcej na temat polityki wobec artykułów biograficznych w Xenopedii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki