FANDOM

Gateway Station – wielka stacja kosmiczna znajdująca się na orbicie ziemskiej. Wybudowana została w

drugiej połowie XXII wieku i pełniła głównie funkcję kosmicznego portu oraz centrali handlowej, na której załadowywano i rozładowywano statki wracające lub wyruszające w rejs. Najprawdopodobniej wyszła z pod ręki Amerykanów, chociaż możliwe, że była stacją międzynarodową.

Informacje

Na Gateway Station, prócz doków załadunkowych, znajdowały się siedziby ważnych firm i korporacji. Mieścił się tam jeden z zarządów megakorporacji Weyland-Yutani, również inne instytucje miały tam swoich przedstawicieli, jak na przykład Interstellar Commerce Commission (Międzygwiezdna Komisja Handlowa) czy Extrasolar Colonization Administration (Administracja Kolonizacji poza Układem Solarnym). Jak na każdej stacji orbitalnej, nie mogło zabraknąć tam punktu medycznego czy sektorów mieszkalnych. Na Gateway Station, podobnie jak na większości stacji i statków kosmicznych specjalne systemy techniczne wytwarzały sztuczną grawitację.

W filmie

W 2179 porucznik Ellen Ripley odnaleziona została po 57 latach hibernacji w dryfującym promie Narcissus. Na Stacji Wrota spędziła kilka miesięcy dochodząc do siebie i pracując przy obsłudze ładowarki w porcie. Została tam też pociągnięta do odpowiedzialności za zdetonowanie transportowca USCSS Nostromo. Po zerwaniu łączności z kolonistami w Hadley's Hope wyruszyła stamtąd wraz z oddziałem Colonial Marines na pokładzie statku Sulaco na LV-426.

Ciekawostki

  • Obóz w dżungli, w grze Aliens vs Predator nazywał się tak samo. Prawdopodobnie w odniesieniu do stacji kosmicznej z filmu.