FANDOM

H. G. Groves - był pracownikiem Weyland-Yutani i czołowym naukowcem w zespole Karla Bishopa Weylanda na BG-386. Odpowiadał za wyhodowane tam stworzenia. Prawdopodobnie jest głównym antagonistą w grze Aliens vs Predator, choć gracz nie ma okazji z nim walczyć.

Po ucieczce z planety, został złapany przez jednego z Obcych i zapewne zapłodniony przez Twarzołapa.

Biografia Edytuj

Hodowla Ksenomorfów Edytuj

Zajmował się rozrodem i hodowlą tych stworzeń. Był świadkiem "narodzin" Obiektu 6. Na początku chciał go zabić, ale został powstrzymany przez Karla zanim zdołał wyrządzić mu trwałą krzywdę.

Obsesja Edytuj

Gdy kreatura dorosła, doktor zajął się jej szkoleniem poświęcając życie kolonistów i części swojego personelu. Był także zafascynowany Matką, datując jej żywot na dziesiątki tysięcy lat. Dokłada wszelkich starań potrzebnych do złapania zbiegłych istot.

Ucieczka i przegrana Edytuj

Zdążył odlecieć z planety przed jej zniszczeniem, uprzednio po raz kolejny przechwytując Szóstkę. Niestety stworzenie zdołało uciec porywając naukowca, zbudować nowe gniazdo i przemienić się w Królową. Porwany Groves został najprawdopodobniej zapłodniony.

Osobowość i cechy Edytuj

Był sadystycznym i pozbawionym jakichkolwiek skrupułów naukowcem, gotowym na poświęcenie niewinnych ludzi, byleby tylko dopiąć swego. Wyraźnie pokazują to sceny w laboratorium, gdzie zamroził dwóch pomocników, czy wysyłał ludzi na pewną śmierć do miejsca uwięzienia Obcego.

Jako badacz, miał duży szacunek do swoich obiektów badawczych, podziwiając ich nadzwyczajną inteligencję. Nawet gdy uciekły i zabiły niemal cały personel, on nadal uważał je za niezwykłe. Jednak bardziej obawiał się androidów, ponieważ uważał iż niektóre z nich prześcignęły swoich twórców. Sadził, że mogą być większym zagrożeniem dla ludzi, niż pozaziemskie istoty.

Ciekawostki Edytuj

  • Głosu użyczył mu aktor William Hope. Wystąpił on także w drugiej części filmu, jako porucznik Gorman. Oprócz tego, jego głosem mówi marszałek Waits z gry Obcy: Izolacja i kilka postaci ze starszych gier z serii Aliens vs Predator.
  • Wielu graczy wyraziło złość spowodowaną faktem, iż Obiekt 6 nigdy nie ma okazji walczyć z Groves'em. Tamten znika na czas trwania gry i pojawia się tylko na krótkim zakończeniu.
  • Kilku fanów zasugerowało, że Szóstka wcale nie zamierzał zapłodnić doktora, lecz zemścić się za swoją niewolę poprzez uwięzienie go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki