FANDOM

Hadley’s Hope – ludzka kolonia wybudowana około 2140 roku na księżycu LV−426 przez amerykański rząd i

korporację Weyland−Yutani. Nazwana na cześć założyciela, Curtisa Hadley’a. Do 2179 utrzymywała populację 158 kolonistów.

Informacje ogólne Edytuj

Był to kompleks baraków mieszkalnych otoczony osłonami przeciwsztormowymi ze względu na panujące na Acheronie surowe warunki klimatyczne. W skład zabudowań wchodziło kilka wież kontrolnych, lądowisko, dźwigi, skrzydło laboratoryjno−medyczne oraz parkingi dla pojazdów księżycowych. Wewnątrz budynków znajdowały się liczne korytarze, pomieszczenia mieszkalne oraz przeznaczone do pracy. Poza terenem kolonii, w oddaleniu około kilkuset metrów, znajdował się gigantyczny procesor atmosferyczny – najważniejsza instalacja w Hadley's Hope.

Upadek kolonii Edytuj

Russ and Anne finds Derelict

Jordenowie odnajdują wrak

W 2179 roku odnaleziona Ellen Ripley poinformowała władze o istnieniu wraku statku obcej cywilizacji

rozbitego na powierzchni LV−426. Informacje te zostały zignorowane, jedynie młody pracownik Weyland−Yutani Carter Burke dał im wiarę. Widząc ogromne zyski z takiego znaleziska, wydał poufny rozkaz kilku pracownikom, by przeszukali powierzchnię księżyca. Nie uprzedził ich oczywiście o ogromnym niebezpieczeństwie. Po upływie paru tygodni jeden z kolonistów, Russ Jorden,

Hadley'sHopecolony

Opuszczony dziedziniec

odnalazł we mgle niezidentyfikowany wrak. Podczas oględzin został zaatakowany przez obcy organizm i nieprzytomny przewieziony do osiedla przez wezwaną przez jego żonę pomoc.

Został umieszczony na obserwacji w lab−medzie. Jak się następnie okazało, nosił on w sobie królewski embrion. Obca istota po dostatecznym rozwinięciu się zabiła mężczyznę i uciekła. Ukryła się w podziemiach procesora atmosferycznego, gdzie osiągnęła dojrzałe rozmiary i zaczęła składać jaja.

W ten sposób rozpoczęła się cała inwazja. Ksenomorfy szybko mnożyły się i zdziesiątkowały mieszkańców. W kolonii zapanował chaos. Ci, co ocaleli, zabarykadowali się w skrzydle medycznym, lecz barykada nie wytrzymała i wszyscy albo zginęli w walce, albo zostali zawleczeni do gniazda i zainfekowani. Tylko nieliczni mieszkańcy przeżyli ukrywając się, lecz i oni zostali wyłapani. Przeżyła tylko córka Russa Jordena, sześcioletnia Newt, która ukryła się w szybach wentylacyjnych.

Przybycie Kolonialnych Marines i zniszczenie osiedla Edytuj

Po zerwaniu łączności z kolonią zaniepokojony zarząd wysłał na LV−426 oddział Piechoty Kolonialnej. Żołnierze przybyli na pokładzie lotniskowca USS Sulaco i wylądowali w kolonii promem zrzutowym. Budynki wyglądały na nienaruszone. Dokonali oględzin, podczas których zauważono liczne śladu walki wewnątrz baraków i prowizoryczne barykady. W skrzydle medycznym – miejscu ostatniej walki mieszkańców − znaleźli w słojach zarodniki ksenomorfa. Podczas dalszych oględzin odnaleźli dziewczynkę, jedyną ocalałą osobę z całej kolonii.

Po sprawdzeniu w komputerze identyfikatorów kolonistów okazało się, że wszyscy oni znajdują się w podziemiach procesora atmosferycznego. Odział udał się na miejsce, by to sprawdzić. Tam zastali gniazdo obcych, a w nim martwych kolonistów w kokonach przyklejonych do ścian. Żołnierze zostali zaatakowani przez potwory, które zdziesiątkowały oddział. Ocaleli ledwo zdołali uciec z piekła, jakie tam się rozpętało. Na powierzchni czekała ich kolejna niespodzianka – katastrofa promu mającego zabrać ich z powrotem. Podjęli decyzję o zabarykadowaniu się w lab−medzie.

Okazało się, że podczas strzelaniny w gnieździe uszkodzili osłony systemu chłodzącego reaktor procesora i że za kilka godzin cały obiekt przestanie istnieć w nuklearnej eksplozji. Jeden z nich, android Bishop, zaoferował się, że przeczołga się rurami aż do lądowiska i ręcznie podłączy się do komputera na Sulaco, by automatycznie zesłano drugi prom. Gdy robot udał się by spróbować zdalnie poprowadzić prom, pozostali członkowie oddziału zostali zaatakowani przez całe chordy potworów. Ci co przeżyli dotarli na lądowisko, lecz zanim odlecieli z kolonii, wrócili się do procesora, gdyż Ripley zależało na odnalezieniu porwanej przez potwory dziewczynki. Po wydobyciu jej z gniazda prom odleciał dosłownie w ostatniej chwili. Procesor eksplodował, doszczętnie niszcząc teren w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od kolonii.