FANDOM

Hammerpede lub Cobra-hugger, Cobralien to nazwa istoty powstałej w wyniku zainfekowania robaków Czarną Mazią.

PowstanieEdytuj

Kiedy załoga Prometeusza weszła do pomieszczenia z Urnami, aktywowali oni system uwalniający Czarną Maź. Sącząca się z urn substancja zainfekowała robaki znajdujące się w pomieszczeniu. Po pewnym czasie uległy one mutacji, zamieniając się w wężopodobne potwory. Nie jest jasne jak przebiega proces przeobrażenia.

AnatomiaEdytuj

Hammerpede bardzo przypominają ziemską Kobrę Królewską, ponieważ posiadają wężowate ciało oraz charakterystyczne dwa płaty, które mogą zostać rozłożone. Skóra tych istot jest jasnoszara. Osiągają do 4 metrów długości.

Są zdolne do bardzo szybkiej regeneracji ran. Nawet po odcięciu głowy, ta wyrasta ponownie w zaledwie kilka sekund. Są też bardzo silne. Potrafią złamać kość dorosłego człowieka, zaciskając się wokół kończyn.

Podobnie jak Ksenomorfy, zamiast krwi mają w swoim ciele żrący kwas.

ZachowanieEdytuj

Sprowokowane, stają się agresywne i nieprzewidywalne. Ostrzegają potencjalnych wrogów syczeniem oraz, gdy czują się zagrożone, rozkładają "skrzydła". Atakując ofiarę, starają się dostać do jej otworu gębowego a następnie do gardła, czym najprawdopodobniej uśmiercają ją poprzez uduszenie.
Prometheus-photo helmet

Atak Hammerpede na człowieka.

RozmnażanieEdytuj

Nie wiadomo jak rozmnażają się te istoty, lub czy w ogóle są do tego zdolne. Prawdopodobnie po śmierci swojej ofiary składają w jej martwym ciele zarodek.

Atak Edytuj

Po sprowokowaniu, rzucają się na dłoń ofiary, zaciskają się, po czym rzucają na ramie, łamią rękę, i przez złamany otwór, wsuwają się pod ubiór ofiary (tylko w przypadku skafandru), po czym dostają się do otworu gębowego.

Ciekawostki Edytuj

  • Na Ziemi żyje podobne stworzenie nazywane Bipalium. W ciągu kilku tygodni potrafi zregenerować utracone fragmenty ciała. Po przecięciu na pół powstają dwa organizmy (jednej połowie odrasta ogon, a drugiej głowa). Żywi się owadami i ślimakami.
  • W jednej z usuniętych scen (dostępnej na Blu-Ray) widać robaki, które następnie pod wpływem mutacji spowodowanej czarną mazią przeobrażają się w Cobralieny. Milburn jest podekscytowany, ponieważ ludzkość nigdy wcześniej nie odkryła w kosmosie innego obcego życia oprócz bakterii. Podejrzewa iż ludzie nie powstali w wyniku ewolucji, tylko dzięki mutacjom przeprowadzanym na innych stworzeniach przez Inżynierów.