FANDOM

Henry Marlow - był kapitanem statku ratowniczego Anesidora. W 2137 roku odkrył statek na LV-426, przez co później stracił własny razem z załogą, oraz rozpętał piekło na stacji Sevastopol.

Zginął przeciążając reaktor Anesidory, tym samym skutecznie eliminując zagrożenie ze strony Ksenomorfów.

Biografia

Problemy

Po kilku latach różnych akcji ratunkowych, zaczął rozpaczliwie potrzebować pieniędzy. Należało opłacić załogę, oraz przeprowadzić generalny - i drogi - remont statku. Znalezienie rejestratora lotu USCSS Nostromo wydawało się kluczem do bogactwa. Mając nadzieję na odnalezienie wraku, ruszył w drogę razem ze swoją ekipą. Dane z czarnej skrzynki doprowadziły ich na pozornie pusty księżyc.

Podczas poszukiwań źródła sygnału natknęli się na wielki wrak, nie będący tym którego szukali. Spodziewając się wysokiej nagrody za znalezisko, przystąpili do obejrzenia go od wewnątrz. Po odkryciu sprzętu pozostawionego przez załogę Nostromo, Marlow zbadał i zdezaktywował urządzenie Inżynierów nadające sygnał, by nikt nie odkrył jego znaleziska. Następnie wyruszył za swoją żoną i Heyst'em do ładowni, gdzie znalazł te same jaja co Kane piętnaście lat wcześniej. Kilka minut później Catherine została zaatakowana przez Twarzołapa.

Stacja Sevastopol

Po zabraniu Foster na statek, Marlow poleciał na Sevastopol by uzyskać dla niej pomoc medyczną. Wcześniej gdy Twarzołap odczepił się od niej i zdechł, została przeniesiona do kriokomory. Po dotarciu na miejsce, jeden z członków załogi Marlow'a - Meeks - próbował powstrzymać go przed wprowadzeniem jej na stację. Została zabrana do placówki medycznej, ale wkrótce zginęła po wyjściu Chestburster'a na wolność. Następnego dnia aresztowano kapitana za udział w incydencie (Ksenomorf zaczął polować na mieszkańców).

Desperackie środki

Po swoim przybyciu Amanda Ripley poznała jego historię i udział w katastrofie. Później udało mu się uciec, prawdopodobnie manipulując Ninę Taylor (obiecywał pomóc złapać stworzenie). Zaraz po opuszczeniu celi wziął ją za zakładniczkę, zamierzał zdetonować reaktor Anesidory, niszcząc zarazem całą stację i mordercze kreatury. Ścigany przez Ripley, zdołał osiągnąć swój cel mimo chwilowego ogłuszenia Młotokluczem przez Taylor. Oboje zginęli w eksplozji, jedynie Amandzie udało się uciec.

Osobowość

Pomimo wyglądu - szorstkiego i odstraszającego - Marlow to dobry, inteligentny i opiekuńczy człowiek. Chociaż to właśnie jego dobre cechy spowodowały katastrofę na Sevastopolu. Chcąc ratować żonę, doprowadził do śmierci setek ludzi.

Poczucie winy wywołane śmiercią żony i wielu innych, spowodowało chęć permanentnego pozbycia się wrogich istot nawet kosztem własnego życia. Jednak zaślepienie nie pozwoliło mu zauważyć, iż niszcząc stację zabije także wszystkich ocalałych.

Ciekawostki

  • Marlow jest pozornie kolejnym przykładem zaczerpniętym z twórczości Josepha Conrada (Charles Marlow występujący w kilku dziełach). Jednak ta nazwa pojawiła się już w grze Aliens vs Predator, jako USS Marlow.
  • Chociaż jego rola w grze jest kluczowa, to wydaje się nieco krótka. Niewykorzystane pliki mówią, iż miał odegrać znacznie ważniejszą rolę. Nadal chciał zdetonować reaktor Anesidory, lecz nie zamierzał zniszczyć całej stacji za jednym zamachem, tylko dać innym szansę na ucieczkę. Tam zginął ratując Amandzie życie. W pierwszej wersji gry jest mowa o jego sympatyczniejszej postaci. Natomiast w finalnej, pomimo dobrych intencji pokazano go od gorszej strony.
  • Alternatywna wersja piętnastej misji pokazuje Marlow'a zabijającego Taylor. Z kolei w obecnej oboje giną przez wybuch reaktora.