FANDOM

Dr Jonathan Gediman – członek zespołu naukowców pracujących nad wskrzeszeniem obcej formy życia na

*pokładzie wojskowego krążownika USM Auriga. Zaraz za dr. Wrenem był najwyższy rangą w zespole.

Biografia Edytuj

Gediman był zastępcą szefa zespołu i za raz po nim był najbardziej zaangażowany w eksperyment. Swoje obowiązki wykonywał sumiennie, był pracoholikiem. Poświęcał duże zainteresowanie sklonowanej porucznik Ripley, uznając ją za wyjątkowo ciekawy obiekt. Podczas operacji zainfekowania porwanych ludzi embrionami ksenomorfa miał łzy radości w oczach. Po wyhodowaniu dorosłych osobników prowadził obserwacje ich behawioru i zachowań. Zademonstrował istotom działanie spryskiwaczy ciekłego azotu, przy czym wygłupiał się i robił do potworów miny. Obserwował również przebieg drugiego cyklu rozrodczego królowej.

Wywołana przez przemytników z Betty strzelanina w mensie odwróciła uwagę naukowców od potworów. Te zaś wykorzystały okazję i zabiły jednego ze swoich, zaś jego żrąca krew wypaliła dziurę w podłodze pancernego boksu. Zszokowany Gediman nierozważnie zajrzał w głąb otworu. Ksenomorf chwycił go za głowę i wciągnął do środka.

Obłąkany doktor został zawleczony do gniazda i owinięty w kokon. Najprawdopodobniej został zainfekowany przez twarzołapa. Podobny los spotkał resztę naukowców. W obliczu śmierci doktor oszalał do reszty – nie zwracał uwagi na zagrożenie ze strony potworów, lecz z entuzjazmem i fascynacją śledził ich poczynania. Z emocjami śledził scenę porodu w gnieździe i opowiadał zawleczonej do niego Ripley istotę tego eksperymentu. Szkaradna istota urodzona przez królową, ku przerażeniu doktora, zabiła swoją matkę. Gediman zachęcał maszkarę, by ta do niego podeszła. Nim zorientował się, co go czeka, bestia wgryzła mu się w głowę i odgryzła czołowy fragment czaszki.

Charakterystyka Edytuj

Doktor Gediman był człowiekiem nauki, wyznającym zasadę, że cel uświęca środki. Do wyznaczonego mu zadania podchodził niezwykle emocjonalnie. W przeciwieństwie do dr Wrena, który postrzegał sklonowanie ksenomorfa wyłącznie jako źródło odkryć i dochodów, Gediman był wręcz zafascynowany obcą formą życia. Interesowało go wszystko, co dotyczyło obcego gatunku – jego praca stała się wręcz jego pasją.

Z charakteru Jonathan Gediman był ekscentrykiem i dosyć dziwacznym człowiekiem. Posiadał pewien urok osobisty, lecz w gruncie rzeczy był osobą całkowicie pozbawioną zasad i moralności. W obliczu możliwości wskrzeszenia obcego, ludzkie życie nie stanowiło dla niego żadnej wartości.

Ciekawostki Edytuj

  • W nowelizacji filmu scena śmierci doktora została nieco rozbudowana – Newborn odgryzł mu część głowy i zjadł jej zawartość, w tym samym czasie z nieżyjącego już mężczyzny wyrwał się chestburster.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki