FANDOM

"A ty, mały głuptasie zostajesz tutaj."

Ellen Ripley do Jones'a w filmie Aliens.

Jones "Jonesy" – maskotka załogi Nostromo, duży rudy kot. Pierwotnie należał do któregoś z członków załogi. Po tym jak obca forma życia przedostała się na pokład trzymany był w transportówce, bo wałęsając się swoimi drogami często aktywował wykrywacz ruchu. Gdy obcy zabił wszystkich astronautów z wyjątkiem Ellen Ripley, ta zaprogramowała statek na autodestrukcję i uciekła wraz z kotem na podczepionym do Nostromo promie. Jones miał szczęście, bo Ripley wsadziła go do komory kriogenicznej nim okazało się, że ksenomorf przedostał się na prom, a Ripley zabiła obcego wyrzucając go w przestrzeń kosmiczną, otwierając śluzę.

O dziwo, obcy, jeszcze na pokładzie transportowca, nie zabił kota, chociaż miał ku temu sposobność. Jonesy był również świadkiem zabicia przez ksenomorfa mechanika Bretta.

Po 57 latach dryfowania w przestrzeni kosmicznej. Narcissus został odnaleziony przez załogę statku złomowniczego, a kot wraz ze swoją właścicielką przetransportowany został na orbitę ziemską do Gateway Station, gdzie umieszczeni zostali w punkcie medycznym. Kot w przeciwieństwie do Ripley wyszedł bez szwanku po rekordowo długim śnie kriogenicznym. Gdy porucznik podjęła decyzję o locie z odziałem piechoty morskiej na LV-426 zostawiła Jonesa pod opieką personelu stacji. Od tej pory dalsze losy Jonesa są nieznane.

CiekawostkiEdytuj

  • Logicznie rzecz biorąc to właśnie Jones był ósmym pasażerem Nostromo.
  • Kilka fragmentów książki opisuje wydarzenia z jego perspektywy.
  • W drugiej części filmu ze względu na wykorzystanie innego kota, Jones jest znacznie większy niż poprzednio.