FANDOM

Gilbert Kane – I oficer kosmicznego frachtowca USCSS Nostromo, pracownik korporacji Weyland-Yutani.

W filmie Edytuj

Kane jest członkiem ekspedycji badającej wrak odnaleziony na LV-426. Wraz z kapitanem i nawigatorką wyruszył badać wrak, wewnątrz którego Kane został zaatakowany przez obcy organizm. Wbrew woli Ripley zostaje on przeniesiony na pokład i zbadany, gdzie okazuje się, że twarzołap podtrzymywał go przy życiu. Wkrótce organizm umiera i odpada od Kane'a.

Kane odzyskał przytomność i zdawał się być zdrowy. Kiedy jednak załoga spożywała ostatnią wieczerzę przed hibernacją, Kane zaczął mieć drgawki. Mimo interwencji załogi, z klatki piersiowej mężczyzny przebił się mały obcy. Kane zginął na miejscu.

Załoga zrobiła mu potem "pogrzeb" zawijając go w płachtę i wystrzeliwując w kosmos.

Stub sekcji Ta sekcja jest zalążkiem. Jeśli możesz, rozbuduj ją.

CiekawostkiEdytuj

  • Śmierć Kane'a jest pierwszym zgonem przedstawionym w całej sadze Obcy.
  • Rolę Kane'a miał odtworzyć brytyjski aktor John Finch, jednak z faktem hospitalizowania go pierwszego dnia zdjęć rola przypadła Johnowi Hurt.
  • John Hurt pojawił się w filmie Mela Brooksa Kosmiczne jaja, gdzie ponownie zagrał postać z Obcego. Podobnie jak w oryginale, widzimy aktora jedzącego posiłek, w czasie którego dostaje drgawek, a z jego rozerwanej piersi wychodzi Chestburster. W momencie śmierci wymawia on słowami "Och nie.... Znowu?!.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki