FANDOM

M41A - karabin maszynowo-impulsowy strzelający pociskami 10mm z wmontowanym granatnikiem. Podstawowa broń operacyjna żołnierzy Korpusu Piechoty Kolonialnej Stanów Zjednoczonych w drugiej połowie XXII wieku.

Budowa i funkcjonowanie Edytuj

Karabin Pulsacyjny był w pełni zautomatyzowaną bronią średniego zasięgu chłodzoną powietrzem. Wykonane było z lekkich aluminiowych płyt i zasilane akumulatorem położonym wewnątrz kolby. Broń miała charakterystyczny kształt dzięki wydatnej obudowie, która dobrze leżała w dłoniach i zapewniała swojemu użytkownikowi precyzyjność ognia. Magazynek mieścił 100 pocisków. Na boku broni znajdował się ekranik wyświetlający liczbę pozostałych pocisków. Wyrzutnia granatów, której lufa położona była pod lufą karabinową, była przeładowywana niczym strzelba i wyjątkowo celna.

Broń ta zyskała wielką popularność i używana była jako podstawowe wyposażenie żołnierzy USCMC. Miała wszystkie niezbędne cechy: była lekka, poręczna i stosunkowo prosta w obsłudze. Jedną z jej niewielu wad były pojawiające się niekiedy problemy z wsunięciem magazynka.

Amunicja Edytuj

Amunicję M41A1 stanowiły bezłuskowe pociski 10mm oraz granaty 30mm.

Ciekawostki Edytuj

  • Broń ta, została zaprojektowana przez reżysera filmu Obcy, Jamesa Camerona.