FANDOM

Kate Ford medyczka zatrudniona przez korporację. Powierzono jej opiekę medyczną nad członkami załogi USCSS Prometeusz.

Biografia Edytuj

Niewiele wiadomo o pochodzeniu Ford, ale jej gruby akcent wskazuje, że była Szkotką. Jej wyznaczenie jako lekarz okrętowy i jej oględziny z dr. Shaw na obcej głowie uczyniłyby jej edukację wśród dowolnej liczby nauk medycznych, biologicznych i/lub anatomicznych. Jej miejsce w elitarnej załodze oznaczało również, że jest najlepiej wykwalifikowaną osobą w każdej dziedzinie, na której polega jej wiedza. Ford została zatrudniona przez korporację Weyland do udziału w wyprawie na odległy księżyc LV−223. Po spędzeniu dwóch lat w komorze kriogenicznej, Ford, wraz z innymi członkami załogi zostali obudzeni. Gdy Prometeusz zbliża się do LV−223, ona i pozostali zostali poinformowani przez Vickers, Shaw i Hollowaya o ich misji znalezienia inżynierów. Gdy Prometeusz wylądował na LV−223, zespół (w składzie Shaw, Holloway, David, Millburn, Jackson, Fifield i Ford) wszedł i zaczął zwiedzać dużą sztuczną strukturę w pobliżu miejsca lądowania. Wewnątrz "piramidy" natrafili na system terraformowania związany z wodą, który sprawił, że powietrze w świątyni było całkowicie zdatne do oddychania a Ford przyznała, że jest czystsze nawet od tego na Ziemii. Gdy zespół przeszedł głębiej do tuneli, David uruchomił hologram, który prowadził ich do zachowanych szczątków ściętego inżyniera, którego głowa odkryto w pokoju za drzwiami.

Ze względu na manipulowanie zespołem, środowisko wewnątrz pomieszczenia zaczęło się dramatycznie zmieniać, zmuszając Ford i Shaw do odizolowania i zachowania głowy inżyniera w celach badawczych. Podczas gdy zespół rzucił się z powrotem do Prometeusza, aby uniknąć nadciągającej burzy, Ford przypadkowo upuściła głowę inżyniera w pośpiechu, chcąc sprowadzić Shaw na statek.

Ford pomogła Shaw w badaniu głowy inżyniera. Użyła reaktora synaptycznego do pobudzenia uśpionych neuronów w tkance mózgu, aby dowiedzieć się czegoś więcej. Choć udało się to początkowo, w krótkim czasie podwoiło się i spowodowało, że ​​głowa inżyniera (dosłownie) wybuchła.

Po tym, jak Shaw została zarażona przez istotę podczas jej stosunku z Holloway'em (który został zarażony czarną mazią), Ford próbowała obudzić nieprzytomną.

Później towarzyszyła Peterowi Weylandowi i jego zespołowi, aby obudzić i spotkać się z Ostatnim Inżynierem w kompleksie. Gdy ten zaatakował grupę, zabijając ich jedno po drugim Ford zamarła z przerażenia, przez co dotarł do niej zanim zdążyła uciec. Zginęła od miażdżącego uderzenia w klatkę piersiową.

Występowanie Edytuj