FANDOM

Queen3.jpg

Królowa – najważniejszy osobnik w społeczności ksenomorfów; samica posiadająca zdolność rozmnażania się.

Informacje ogólneEdytuj

Nie jest do końca wiadome, w jakich okolicznościach rodzi się nowa królowa. Można założyć, że zostaje poczęta przez królewskiego twarzołapa, który z reguły różni się wielkością i kształtem od zwykłego. Królowa może świadomie znieść jajo ze swoją następczynią. Również zwykły osobnik, odizolowany od reszty przedstawicieli swojego gatunku i postawiony w kryzysowej sytuacji może wykształcić zdolność rozmnażania się i przeobrazić w królową (stało się tak z Obiektem 6 w grze Aliens vs. Predator).

Królowa jest wielokrotnie większa od trutnia czy wojownika; posiada również cały szereg unikatowych cech. Ma o wiele mniej humanoidalną sylwetkę, głowę przechodząca w ogromną kryzę, potężne nogi oraz dwie pary przednich kończyn (nie wiadomo do czego służy druga, mniejsza, para kończyn przednich). Z pleców wyrastają jej trzy pary ostrych wyrostków przypominających szpikulce.

Po mimo znacznych rozmiarów jest wyjątkowo szybka i zwinna. W walce jest niezwykle groźnym przeciwnikiem; wielkość, masa, szpony i dwie pary szczęk czynią z niej istną maszynę do zabijania.

RozmnażanieEdytuj

Królowa jako jedyny osobnik w gnieździe może się rozmnażać. Proces zaplodnienia zachodzi bezpłciowo na drodze partenogenezy - dzieworództwa.

Gdy królowa chce złożyć jaja, wytwarza odwłok lęgowy. Jego nasada jest przytwierdzona do jej otworu rodnego. Dalsza część kokonu ma kilkanaście metrów długości i jest zakończona czymś w rodzaju owadziego pokładełka. W przeciwieństwie do wielu ziemskich stworzeń, królowa obcych składa jaja jedno po drugim, a nie wiele naraz. Odwłok jest zbudowany z grubej, półprzezroczystej błony. Jest w całości wypełniony wodnistą substancją, w której zachodzi proces kształtowania się jaj. W razie potrzeby może być on oderwany przez samą królową. Bestia pozbawiona kokonu może złożyć jedno jajo z królewskim twarzołapem, będącym gwarantem przetrwania gatunku.

W filmieEdytuj

Królowa wystąpiła jako finałowy przeciwnik w pierwszej części AvP.

Yautja wznosząc w starożytności piramidę na wyspie Bouvetøya umieścili w najniższej komnacie zamrożoną królową ksenomorfów. Była ona unieruchomiona i przytwierdzona do mechanicznej konstrukcji, do której podczepiony był również jej odwłok lęgowy. Gdy raz na sto lat rozpoczynały się łowy Młodej Krwi, uruchamiał się system łańcuchowy, który rozmrażał bestię i stymulował do produkcji jaj. Zwabieni do piramidy ludzie mieli zaś służyć do reprodukcji młodych ksenomorfów.

W 2004 roku rytuał przejścia nie przebiegł pomyślnie – wataha obcych przewodzona przez dominującego osobnika dotarła do podziemi budowli i oswobodziła swoją matkę. W wyniku dalszych wydarzeń piramida została wysadzona w powietrze, lecz królowa zdołała uciec. Na powierzchni zaatakowała Alexę Woods i jedynego ocalałego Yautja. W starciu wojownik zginął, lecz bestia, podczepiona łańcuchem do wielkiego bojlera, została wciągnięta jego ciężarem w odmęty arktycznego Atlantyku.

Królowa pojawiła się również w drugiej części oryginalnej Sagi o Obcym – Zobacz więcej  oraz w 4 części.

W przebudzeniu królowa została tak samo jak Ripley sklonowana z tym wyjątkiem, że ta została wyciągnięta z jej ciała. Gdy doszło do uwolnienia się obcych, Królowa założyła nowe gniazdo, które miało specyficzną budowę nie wiadomo czy powstało w skutku zmian genetycznych, czy też było po prostu oryginalne. Ksenomorfy, których była matką były jeszcze bardziej posłuszne niż zwykłe. W tym samym gnieździe Królowa przestała składać jaja i zaczęła rodzić jak ludzie, w wyniku czego urodził się Newborn, który zaraz po narodzinach zmiażdżył swojej matce głowę.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki