FANDOM

Królowa – najważniejszy osobnik w społeczności ksenomorfów; samica posiadająca zdolność rozmnażania się.

Informacje ogólneEdytuj

Nie jest do końca wiadome, w jakich okolicznościach rodzi się nowa królowa. Można założyć, że zostaje poczęta przez królewskiego twarzołapa, który z reguły różni się wielkością i kształtem od zwykłego. Królowa może świadomie znieść jajo ze swoją następczynią. Również zwykły osobnik, odizolowany od reszty przedstawicieli swojego gatunku i postawiony w kryzysowej sytuacji może wykształcić zdolność rozmnażania się i przeobrazić w królową (stało się tak z Obiektem 6 w grze Aliens vs. Predator).

Królowa jest wielokrotnie większa od trutnia czy wojownika; posiada również cały szereg unikatowych cech. Ma o wiele mniej humanoidalną sylwetkę, głowę przechodząca w ogromną kryzę, potężne nogi oraz dwie pary przednich kończyn (nie wiadomo do czego służy druga, mniejsza, para kończyn przednich). Z pleców wyrastają jej trzy pary ostrych wyrostków przypominających ostrza.

Pomimo znacznych rozmiarów jest wyjątkowo szybka i zwinna. W walce jest niezwykle groźnym przeciwnikiem; wielkość, masa, szpony i dwie pary szczęk czynią z niej istną maszynę do zabijania np: w filmie Obcy kontra Predator, Królowa zabija Scara, poprzez przbicie klatki piersiowej.

RozmnażanieEdytuj

Królowa jako jedyny osobnik w gnieździe może się rozmnażać. Proces zaplodnienia zachodzi bezpłciowo na drodze partenogenezy - dzieworództwa.

Gdy królowa chce złożyć jaja, wytwarza odwłok lęgowy. Jego nasada jest przytwierdzona do jej otworu rodnego. Dalsza część kokonu ma kilkanaście metrów długości i jest zakończona czymś w rodzaju owadziego pokładełka. W przeciwieństwie do wielu ziemskich stworzeń, królowa obcych składa jaja jedno po drugim, a nie wiele naraz. Odwłok jest zbudowany z grubej, półprzezroczystej błony. Jest w całości wypełniony wodnistą substancją, w której zachodzi proces kształtowania się jaj. W razie potrzeby może być on oderwany przez samą królową. Bestia pozbawiona kokonu może złożyć jedno jajo z królewskim twarzołapem, będącym gwarantem przetrwania gatunku.

W filmieEdytuj

Obcy kontra Predator Edytuj

Osobny artykuł: Królowa (Antarktyda)

Królowa wystąpiła jako finałowy przeciwnik w pierwszej części AvP. Skuta lodem, została uwolniona przez watahę Wojowników. Po wybuchu w Piramidzie - wywołanym modułem samozniszczenia Scara - ta wydostała się na powierzchnię gdzie zaatakowała Alex Woods oraz Scara. Ostatecznie, królowa została pokonana - przyczepiona do łańcucha wielkiego boilera została wciągnięta w głębiny Atlantyku.

Obcy - przebudzenie Edytuj

Osobny artykuł: Nowa królowa

W przebudzeniu królowa została tak samo jak Ripley sklonowana z tym wyjątkiem, że ta została wyciągnięta z jej ciała. Gdy doszło do uwolnienia się obcych, królowa założyła nowe gniazdo, które miało specyficzną budowę nie wiadomo czy powstało w skutku zmian genetycznych, czy też było po prostu oryginalne. Ksenomorfy, których była matką były jeszcze bardziej posłuszne niż zwykle. W tym samym gnieździe królowa przestała składać jaja i zaczęła rodzić jak ludzie, w wyniku czego urodził się Newborn, który zaraz po narodzinach zmiażdżył swojej matce głowę.

Ciekawostki Edytuj

  • H. R. Giger nie uczestniczył w projektowaniu jej wyglądu. Mimo to pochwalił wygląd kreatury nazywając ją "naprawdę wielką".
  • W "Decydującym starciu" Szeregowy Hudson stworzył teorię, według której tą królową można porównać do królowej mrówek lub pszczół. Jednak więcej wspólnego ma ona z termitami, a dokładnie mowa o kokonie do składania jaj.
  • W "Obcy kontra Predator" wydawała się znacznie większa niż w drugiej części Obcego. Uznano, że to kwesta wieku. Królowa z AvP żyła znacznie dłużej.
  • Pokazano, że może ewoluować z Wojownika, jak w przypadku Obiektu 6.
  • W grze Mortal Kombat X pojawia się w Fatality u Tarkatańskiego Ksenomorfa. Sposób zabójstwa przypomina scenę poważnego uszkodzenia Bishopa - Królowa przebija ofiarę ogonem i rozrywa korpus na dwie części.

Galeria Edytuj