FANDOM

City6.png

Miasto Yautja - najpraktyczniejsze społeczeństwo w kulturze Yautja pokryte mgłą piaskową i wieloma ziguratami, świątyniami, piramidami.

Mury - otaczały całe miasto, ochraniały Yautja przed prawdopodobnymi atakami Wielkich Yautja (Super Predatorów).

City2.png

Panorama Miasta Łowców.

Agora - była miejscem, w którym odbywały się liczne przemówienia, imprezy, krwawe rytuały, modlitwy do bogów.

Avp2.jpg

Kemping Predatorów.

Uprawy polne - Yautja nie przejmują się, że ich pola zgniją i zaczną śmierdzieć, K-ypisas zajmą się zapylaniem roślin, a Yautja je spokojnie zabiorą.

Można odróżnić następujących mało spotykanych Yautja:

Mówcy, nauczyciele - Są to Yautja, którzy mają ogromną wiedzę i mają chęć podzielenia się nią z innymi Yautja.

Budowniczy - Słudzy, niewolnicy lub Eta Predatorów, służą oni do wznoszenia piramid, świątyń itp.

Rozrywka Yautja Edytuj

Trofeum2.png
Dzieci Yautja, którzy jeszcze nie mają swoich dredów i mają dosyć zielonkawą skórę, bawią się w teatr lub różnymi kościanymi wróżbami. Zakładają specjalne gumowe maski, by udawać, że odgrywają inne postaci.
Domek.jpg

Mieszkanie Yautja.

Nastoletni Yautja, pomagają w pracy przy polu, swoim ojcom lub matkom, pomagają przy gotowaniu itp.

Młodzi Dorośli Yautja, zajmują się albo czytaniem wierszy, ewangelii lub polowaniem.

Dorośli Yautja, zwykle umieją czytać, lub są doświadczonymi łowcami.

Seniorzy Yautja, niesamowicie władają językiem lub są weteranami Yautja.
Maski.jpg

Bio-Maski różnych Yautja.

Większość kolekcjonowała także swoje trofea, we własnych pokojach.

Muzyka, kultura Yautja Edytuj

Trofeum.jpg

Dom Yautja.

Yautja słuchają klekoczącej muzyki, lub bęben, czasami także coś w postaci saksofonu lub ,,Celtic Music".

Kultura Yautja jest podzielona na kilka bóstw, w które każdy ma obowiązek wierzyć na danym terenie, jeśli jakaś religia będzie zakazana, a Predatorzy będą ją wyznawać, zostaną brutalnie zabici. Yautja również mają coś w postaci Rytuału Młodej Krwii, który polega na pokonaniu fali węży, by udowodnić, że Yautja zasługuje na tytuł Krwawego.

Tajemniczy znak wojowniczy ,,T" Edytuj

Bigmask.jpg

Porównanie maski Big Red (Yautja) z maską Scara.

Znak ten, odnosi się prawdopodobnie do honoru łowcy. Wielu Yautja przed śmiercią posiadało ten znak, ukazuje on że Predator ten, zachowywał się honorowo i żeby było wiadomo, że po znalezieniu jego ciała, był on Krwawym Predatorem.
Czaha2.png

Czaszka Normalnego Yautja.

Czaha.jpg

Czaszka Wielkiego Yautja.

Trofea, łowy Edytuj

W kulturze Predatorów, kolekcjonowanie wszelakich czaszek, mówi o danym stopniu doświadczenia Yautja, stopni jest wiele. Jednakże po uzyskaniu czaszki Predatora lub Super Predatora - jest za to kara sądu Yautja (sąd w języku yaut. kha-chyn'mar ), zwykle prace społeczne lub kara śmierci.

Władza, sąd. Edytuj

Władza. Edytuj

Władza w państwach-miastach Yautja, sprawują seniorzy, zwykle pomocnikami są jedni z uczestników potężnych imprez, łowów.

Sąd, kary. Edytuj

Sąd w państwach-miastach Yautja, nie jest osobny, decyduje tam większość ludu, przypomina to technikę starożytnych Aten, w których używano skorupek do głosowania, po zagłosowaniu, oddawano skorupki, analizowano różne kary, oto m.in kary oraz wykroczenia, i nauczka za nie.

  • Obrażenie ludu, zniszczenie mienia - Wykroczenie niskie.

Grzywna w postaci odbioru prowiantu, pieniędzy.

  • Błąd w polowaniu - Wykroczenie niskie/średnie.

Nie wiadomo, prawdopodobnie prace społeczne.

  • Zabójstwo innego Yautja - Wykroczenie średnie.

Prace społeczne na rzecz Starożytnych, więzienie 550 godzin.

  • Zabójstwo Starożytnego - Wykroczenie wysokie/fatalne.

Skrócenie o głowę, zabójstwo, egzekucja na oczach rodziny, brutalne morderstwo na arenie śmierci.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki