FANDOM

LV−426 − nazwa fikcyjnego księżyca, wymyślonego na potrzeby filmów z serii "Obcy".

Po raz pierwszy pojawia się w "Obcy − ósmy pasażer Nostromo", gdzie tytułowy kosmiczny frachtowiec "Nostromo" w drodze powrotnej na Ziemię, odbiera sygnały z niezbadanego dotychczas ciała niebieskiego LV−426. Na powierzchni w zamierzchłych czasach rozbił się statek nieznanej cywilizacji. Tam też ląduje i dochodzi do infekcji jednego z członków załogi, a następnie tragicznych w skutkach wypadków (narodziny Ksenomorfa, śmierć większej części załogi, walka Ellen Ripley z nieznanym dotychczas potworem).

W drugiej części serii tj. "Obcy − decydujące starcie" Ellen Ripley wraz z grupą komandosów powraca na LV−426, zamieszkany już, skolonizowany księżyc. Okazuje się, że kolonia została zaatakowana

i zasiedlona przez grupę obcych, ludzie natomiast zostali zabici lub zapłodnieni i przeniesieni do gniazda bestii. Jedyną ocalałą z tragedii osobą okazuje się mała dziewczynka o imieniu Newt. Wkrótce klęska dosięga również grupę Marines towarzyszącej ekspedycji Ellen Ripley i wszyscy pozostali przy życiu muszą walczyć teraz o przetrwanie. Z orbity leci ku nim ratunkowy wahadłowiec, lecz wraz z upływającym czasem, coraz bliżej swych ofiar są Xenomorphy. Na samym końcu Ripley walczy z królową ksenomorfów którą udaje jej się pokonać i wyrzucić w przestrzeń kosmiczną.

Zobacz teżEdytuj