FANDOM

Last Survivor − drugi DLC do gry Obcy: Izolacja, dodawany do Ripley Edition.

Rozgrywka Edytuj

Z załogi Nostromo przeżyła tylko Ripley. Zadaniem gracza jest uruchomienie systemu autodestrukcji statku i ucieczka do kapsuły ratunkowej. W trakcie rozgrywki należy uważać na Ksenomorfa.

Fabuła Edytuj

Pokład C Edytuj

DLC zaczyna się od przetwarzania danych przez Matkę i wyświetlenia przez nią tekstu:    "INTERFACE 2037 GOTOWY DO BADANIA. OCENA POTENCJALNYCH PROCEDUR DO WYELIMINOWANIA OBCEGO. EKSTRAPOLACJA." Po cięciu pozostali członkowie załogi dyskutują o swoich szansach na ucieczkę. Następnie akcja skupia się na Ripley, zdalnie rozmawiającej z Parker'em o cylindrach chłodnicy. Krótką chwilę później słyszy oszalałe krzyki jego i Lambert. Gdy znalazła ich na pokładzie C, dotarło do niej że jest już za późno.Wzięła tylko klucze, aby otworzyć drzwi do kontroli inżynieryjnej. Po tym wyłączyła blokadę statku i uruchomiła procedurę autodestrukcji.

Powrót i zakończenie Edytuj

Od tego momentu gra powtarza sekwencję doskonale znaną z filmu, gdy Ripley biegnie do kapsuły ścigana przez Ksenomorfa. Gdy do niej wsiada, następuje cięcie po którym nadawana jest wiadomość: "Raport końcowy z pokładu statku transportowego Nostromo. Zgłasza się trzeci oficer. Pozostali członkowie załogi − Kane, Lambert, Parker, Brett, Ash i kapitan Dallas − nie żyją. Ładunek i statek zniszczone. Za jakieś sześć tygodni powinnam dotrzeć do granicy układu. Przy odrobinie szczęścia sieć powinna namierzyć mój sygnał. Mówiła Ripley, ostatnia ocalała członkini załogi Nostromo."

Po ostatnim cięciu można jeszcze usłyszeć dodatkowy fragment wiadomości: "Zobaczymy się wkrótce, Amando. Bądź grzeczna. Kocham cię."

Postacie Edytuj

Grywalne Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • W tym DLC można znaleźć zwłoki, zarówno Lambert jak i Parker'a. Jednak jej trup leży na skrzyni, zamiast zwisać z sufitu. Spomiędzy jej nóg i z ust leje się krew, przez co fani zasugerowali iż została zgwałcona. Jednakże wytwórnia Creative Assembly przyznała, że wydarzenia z ich dodatków nie powinny być traktowane zbyt poważnie. Nie zostały stworzone w pełnej zgodności z filmem, tylko ukazywały scenariusz "co by było gdyby..." − ku uciesze graczy.
  • Po tym jak Ripley uruchomiła sekwencję samozniszczenia, zaczęła sama dla siebie śpiewać piosenkę "You Are My Lucky Star". To samo zrobiła w filmie.
  • Podobnie jak w "Crew Expendable", tak i w tym dodatku nie występuje Jones.