FANDOM

Generał Martin Perez – dowódca kosmicznego krążownika USM Auriga, wysoki rangą członek Zjednoczonych Systemów Militarnych. Odpowiadał za przeprowadzenie eksperymentu polegającego na wskrzeszeniu obcej formy życia.

Biografia

Generał widział w przedsięwzięciu wyłącznie potencjalne zyski, nie interesując się jego wartością naukową. Początkowo domagał się uśmiercenia sklonowanej Ripley, bojąc się, aby nie stała się przeszkodą. Po wyhodowaniu dorosłej królowej generał skontaktował się z załogą przemytniczego statku Betty. Wynajął ją do porwania zahibernowanych ludzi ze statku pasażerskiego i dostarczenia ich na Aurigę. Kapitanem Betty był stary znajomy Perez’a, Frank Englyn.

Na statku doszło do transakcji, generał dał przemytnikom dwa dni na postój. Gdy doszło do ucieczki ksenomorfów, generał pobiegł do doku i pomagał wystrzeliwać kapsuły ratunkowe z żołnierzami. Gdy do jednej z nich wpełzł obcy, generał wrzucił do środka granat i zdetonował go, salutując. Był to jego ostatni gest – w tej bowiem chwili inny potwór zaszedł go od tyłu i ugodził wewnętrzną szczęką w potylicę. Generał zdołał jeszcze dotknąć ręką rany i obejrzeć fragment własnego ciała, nim zwalił się martwy na podłogę.

Osobowość i cechy

Perez był człowiekiem silnym i opanowanym, posiadał wieloletnie wojskowe doświadczenie oraz szereg znajomości. Miał konszachty nie tylko z wieloma politykami czy działaczami, ale też przemytnikami i innymi kosmicznymi przestępcami. Dr Wren namówił go do podjęcia się próby wskrzeszenia obcego, co Perez był w stanie uczynić mając dostęp do nowoczesnej technologii i funduszy. W przeciwieństwie do wynajętych naukowców, Perez posiadał jednak pewne poczucie godności i honoru.