FANDOM

Neomorf − stworzenie występujące w filmie Obcy: Przymierze.

Powstanie Edytuj

Czarna maź, której niebezpieczne działanie odkryliśmy w filmie „Prometeusz”, ma wniknąć do ziemi i wpłynąć na roślinność planety Inżynierów. Tamtejsze drzewa i krzewy rozpoczną szybką mutację,

Neomorf3

Nowonarodzony neomorf

efekcie której wytworzą groźne, unoszące się w powietrzu zarodniki – wystrzeliwane, po fizycznym kontakcie z roślinami. Zarodniki infekują dwóch członków załogi statku „Przymierze”, wnikając do ich ciał poprzez nozdrza i uszu przyczyniając się do wzrostu organizmów we wnętrzu ciał zainfekowanych. Po krótkim okresie wzrostu neomorf wydostaje się z ciała nosiciela. Ułatwiają mu to dwa ostre kolce grzbietowe, które również pomagają mu wydostać się z embrionalnego worka. W filmie narodziny mają miejsce w dwojaki sposób. W pierwszym przypadku organizm wydostaje się przez plecy zainfekowanego dlatego otrzymał nieoficjalną nazwę "Bloodburster" czym nawiązuje do "Chestburstera", jakiego pamiętamy z filmów Sagi „Obcy”. W drugim przypadku kreatura opuszcza ciało zarażonego poprzez gardło.

Wygląd Edytuj

Po narodzinach kreatura szybko rośnie osiągając rozmiary porównywalne do rozmiarów dorosłego człowieka. Stwór charakteryzuje się jasnym zabarwieniem, niemal białym. Głowa potwora pozbawiona oczu jest wydłużona i spiczasta, a grzbiet zdobi kilkanaście małych, ostrych kolców grzbietowych o niewielkiej średnicy i rozmiarze. Neomorf w pierwszych fazach wzrostu poza ciałem żywiciela porusza się na czterech kończynach, podobnie jak Ksenomorf znany nam z filmu „Obcy 3”. Dopiero później zyskuje możliwość chodzenia na dwóch nogach. Jednakże do szybkiego poruszania i wspinaczki używa 4 kończyn.

Zachowanie Edytuj

Podobnie jak Ksenomorfy, Neomorfy są bardzo agresywne. Już od momentu "narodzin" są gotowe do ataku. Ich podstawową bronią są szczęki uzbrojone w dziesiątki ostrych spiczastych zębów którymi są w stanie odgryźć różne części ciała ofiary. Podczas walki używają także silnie umięśnionego ogona, którym mogą zadawać bolesne ciosy.

Cykl życiowy Edytuj

Kokon jajowy Edytuj

Osobny artykuł: Kokon jajowy

Neomorph Life Cycle

Cykl życiowy Neomorfów.

Pierwszym etapem cyklu życiowego Neomorfów jest kokon jajowy, powstały na Planecie 4 w wyniku skażenia Czarną Mazią.

Mota Edytuj

Osobny artykuł: Mota

Jeżeli kokon jajowy został uszkodzony lub w jakiś inny sposób przebudzony, uwolnione zostają zarodniki które dostają się do powietrza a następnie infekują najbliższy żywy organizm. Zarodniki są niemal mikroskopijnej wielkości.

Bloodburster Edytuj

Osobny artykuł: Bloodburster

Zarodniki po dostaniu się do organizmu żywiciela rozpoczynają szybki rozrost kreatury w ciele zainfekowanego. Przez kilka godzin, Bloodburster rozwija się w ciele ofiary a następnie wydostaje się z jej organizmu zabijając ją. Jeżeli jaja znalazły się w trudnym do wydostania się miejsca, Bloodburster może wydostać się z organizmu poprzez rozerwanie kości i ciała dzięki ostrym kolcom grzbietowym.

Neomorf Edytuj

Mięsożerni drapieżcy - Neomorfy - będą zabijać i zjadać napotkane ofiary. W początkowym stadium rozwoju, Neomorfy są niewielkie i czworonożne podczas gdy w pełni rozwinięte osobniki są większe i dwunożne.

Ciekawostki Edytuj

  • Wzorcem dla fizjologii Neomorfa był rekin Goblin, a także wczesne projekty wyglądu Diakona z filmu "Prometeusz".

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki