FANDOM

Neomorf − stworzenie występujące w filmie Obcy: Przymierze.

Neomorf2.jpg

Concept art neomorfa

Powstanie Edytuj

Czarna maź, której niebezpieczne działanie odkryliśmy w filmie „Prometeusz”, ma wniknąć do ziemi i wpłynąć na roślinność planety Inżynierów. Tamtejsze drzewa i krzewy rozpoczną szybką mutację, w

Neomorf3.gif

Nowonarodzony neomorf

efekcie której wytworzą groźne, unoszące się w powietrzu zarodniki – wystrzeliwane, po fizycznym kontakcie z roślinami. Zarodniki infekują dwóch członków załogi statku „Przymierze”, wnikając do ich ciał poprzez nozdrza i uszy przyczyniając się do wzrostu organizmów we wnętrzu ciał zainfekowanych. Po krótkim okresie wzrostu neomorf wydostaje się z ciała nosiciela. Ułatwia mu w tym uwolnienie dwóch ostrych kolców grzbietowych które również pomagają mu wydostać się z embrionalnego worka. W filmie narodziny mają miejsce w dwojaki sposób. W pierwszym przypadku organizm wydostaje się przez plecy zainfekowanego dlatego otrzymał nieoficjalna nazwę "Backburster" czym nawiązuje do "Chestburstera", jakiego pamiętamy z filmów Sagi „Obcy”. W drugim przypadku kreatura opuszcza ciało zarażonego poprzez gardło.

Wygląd Edytuj

Po narodzinach kreatura szybko rośnie osiągając rozmiary porównywalne do rozmiarów dorosłego człowieka. Stwór charakteryzuje się jasnym zabarwieniem, niemal białym. Głowa potwora pozbawiona oczu jest wydłużona i spiczasta, a grzbiet zdobi kilkanaście ostrych ,małych kolców grzbietowych o niewielkiej średnicy i rozmiarze. Neomorf w pierwszych fazach wzrostu poza ciałem żywiciela porusza się na czterech kończynach, podobnie jak Ksenomorf znany nam z filmu „Obcy 3”. Dopiero później zyskuje możliwość chodzenia na dwóch nogach. Jednakże do szybkiego poruszania i wspinaczki używa 4 kończyn.

Zachowanie Edytuj

Podobnie jak Ksenomorfy, Neomorfy są bardzo agresywne. Już od momentu "narodzin" są gotowe do ataku. Ich podstawową bronią są szczęki uzbrojone w dziesiątki ostrych szpiczastych zębów którymi są w stanie odgryźć różne części ciała ofiary. Podczas walki używają także silnie umięśnionego ogona którym mogą zadawać bolesne ciosy.

Galeria Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Wzorcem dla fizjologii Neomorfa był rekin Goblin, a także wczesne projekty wyglądu Diakona z filmu "Prometeusz"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki