FANDOM

Obcy: Przebudzenie (ang.Alien: Resurrectionto czwarta część serii Obcy.

FabułaEdytuj

Naukowcy postanawiają sklonować zmarłą 200 lat wcześniej Ellen Ripley. Wydobywają z jej ciała zarodek Królowej obcych i izolują go. Chcą hodować obcy gatunek i uczynić z niego doskonałą broń. Ripley jest dla nich szczególnie ważna - łączy w sobie cechy obu ras.

Do statku - USM Auriga, na którym przeprowadzane są te eksperymenty cumuje jednostka z załogą złożoną z przemytników. Handlarze sprzedają wojskowym ludzi, którzy stają się potem inkubatorami dla obcych (mają zostać wykorzystani do rozmnażania obcych). Plan jednak zawodzi. Krwiożercze istoty uciekają z klatek, zabijając prawie całą załogę.

Przeżywa tylko niewielka grupa, na czele z Ripley. W trakcie walk z obcymi okazuje się, że jedna z ocalałych - Call - jest androidem. Ripley zostaje porwana przez Królową Ksenomorfów, będącą de facto jej dzieckiem. Królowa rodzi krzyżówkę Ksenomorfa i człowieka. Noworodek za swoją matkę uważa Ripley, zabija Królową. Ripley sądzi, że przejęła kontrolę nad sytuacją.

Młody obcy rusza jednak na łowy, próbując zabić pozostałych mieszkańców statku. Ostatecznie zostaje zabity przez samą Ripley, która używając swej zamienionej w kwas krwi przebija szybę statku i wyrzuca obcego w przestrzeń kosmiczną. Dołącza do pozostałych przy życiu, po raz pierwszy od kilkuset lat wraca na Ziemię.

W tym czasie USM Auriga się rozbija. Nigdy nie zostaje wyjaśnione czy obcy zginęli podczas katastrofy...

CiekawostkiEdytuj

  • W ostatniej scenie wydania specjalnego "Alien 4" Ripley przygląda się zrujnowanemu Paryżowi i mówi "Sama czuje się tu jak obca". Fani twierdzą, że zniszczenia są spowodowane tym, że Giganci napadli na Ziemię, lecz jest to wymyślona informacja.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki