FANDOM

Obcy 3 − książka różniąca się nieco od filmu Obcy 3, opowiada o przybyciu Ellen Ripley na Florin i ponownej walce z obcymi istotami. Napisana została przez Alana Foster'a i wydana przez Warner Books Oprócz standardowych wydań drukowych powieść została wydana dwukrotnie w formie Audiobooku - pierwsza skrócona wersja wydana w 1992 roku, przeczytał ją Lance Henriksen i opublikowana przez Dove Audio a druga, wydana w 2014 roku, została przeczytana przez Aktora Petera Guinness'a i wydana przez Audible Studios.

Różnice

Ogólnie rzecz biorąc, powieść podąża za fabułą wersji reżyserskiej filmu zawiera dodatkowe/alternatywne sekwencje dodane w wymienioną wcześniej wersję filmu. Są to mi.n. Clemens chodzący samotnie po plaży i obserwujący wypadek EEV, więźniowie którym udało się uwięzić w zbiorniku ze składowiska odpadów obłąkanego Golic'a.

Ciekawostki

  • W pierwszych wydaniach tej książki, zamiast "Acheron" autor napisał "Archeron". Poprawiają to późniejsze wersje.
  • Pierwotnie autor zamierzał zmienić fabułę książki tak, by znacząco odbiegała od filmu - którego nie lubił. Najbardziej chciał utrzymać przy życiu Newt - cały czas zamkniętą w kriokomorze, by Ripley miała większą motywację do zostania przy życiu. Jednak producenci nie zgodzili się na tak dużą zmianę. W wyniku tego doświadczenia, Foster zrezygnował z napisania następnej części.