FANDOM

Obcy kontra Predator 2 (ang. Alien versus Predator: Requiem) - Kontynuacja pierwszej części AvP.

Fabuła Edytuj

W okolicach małego miasteczka w stanie Kolorado rozbija się statek Predatorów. Wydostają się z niego twarzołapy oraz królowa, Predalien którego żywicielem był Predator. Miasteczko staje na krawędzi zagłady a Obcy zabijają każdą napotkaną osobę. Nie szczędzą również dzieci czy kobiet w ciąży.

Na planetę przylatuje samotny Predator, Wolf, by zapobiec inwazji i zatrzeć jakiekolwiek ślady Obcego. Odnajduje on Predaliena w kanałach i stacza z nim walkę po czym obcy uciekają z kanałów. Stacza walkę z Predalienem na dachu szpitala w której oboje giną na skutek wybuchu jądrowego.

Gdy wojsku nie udaje się uspokoić sytuacji, ludzie wysyłają samolot z bombą jądrową i zrzucają ją na miasto, tym samym zabijając każdego Ksenomorfa.

W fabułę wpleciony jest również wątek miłosny pomiędzy głównymi bohaterami.

Obsada Edytuj

Ciekawostki Edytuj

  • Jest to najkrótszy film z całego uniwersum (Obcy, Predator, Obcy kontra Predator).
  • Na planie został skradziony manekin Ksenomorfa. Policja złapała osobę sprzedającą go po niskiej cenie na eBay'u.
  • To jedyny film z serii, który nie ma żadnej adaptacji książkowej, czy komiksowej.
  • Zdjęcia do filmu rozpoczęto 25 września 2006 roku.
  • Bomba, której użyto na końcu filmu do zniszczenia miasteczka posiadała ładunek 200 kiloton. Była około 10 razy potężniejsza od tej zrzuconej na Nagasaki (Japonia).
  • Pod koniec filmu miało pojawić się ujęcie pokazujące rodzinną planetę obcych.