FANDOM

Peter J. Keyes − był agentem rządowym i szefem zespołu OWFL, którego zadaniem było przechwycenie żywego Predatora do celów militarnych.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Peter Keyes ukończył studia fizyczne w Cornell University. Po ukończeniu studiów, dwa lata później został kapitanem Agencji Wywiadu Sił Powietrznych. Jakiś czas później, Keyes stał się szefem specjalnej jednostki OWFL, badającej działalność Predatorów na Ziemi.

W 1987, Keyes i OWFL dowiedzieli się o konfrontacji Alana "Dutcha" Schaefera z Predatorem w dżungli Val Verde. Keyes postanowił przesłuchać Dutcha który znajdował się obecnie w szpitalu z powodu choroby promieniotwórczej wywołanej wybuchem modułu samozniszczenia Predatora. Następnie, zespół OWFL został wysłany do Val Verde w celu zbadania miejsca wybuchu. Odkryto ślad po odlocie statku kosmicznego, który po śmierci Predatora wrócił na Yautja Prime. Dutch uciekł ze szpitala, Keyes w 1997 roku nadal uważał że wciąż żyje.

Polowanie na Łowcę Edytuj

W roku 1997, obeznany z ostatnimi wydarzeniami na temat kolejnych zabójstw z rąk Predatora, Keyes wyruszył z niewielką garstką agentów do Los Angeles w celu przechwycenia polującego Predatora. Pomimo ingerencji Mike'a Harrigana który zignorował polecenie trzymania się z dala od śledztwa, Keyes i jego ludzie odkryli rzeźnię która służyła za źródło pożywienia dla Predatora. Przygotowali pułapkę na kreaturę, zapylając rzeźnię radioaktywnym pyłem który wyłączy kamuflaż City Huntera. Założyli również specjalne stroje chroniące ich przed termowizyjnym wzrokiem Predatora, oraz uzbroili się w miotacze ciekłego azotu dzięki czemu udałoby się zamrozić Predatora żywcem. Początkowo element zaskoczenia był po ich stronie, jednak Predator w końcu załączył odpowiedni tryb widzenia przez który zdołał wykryć agentów. Cała drużyna zginęła, Keyes − po tym gdy wkroczył Harrigan − stawił czoła bestii próbując ją obezwładnić za pomocą ciekłego azotu. Zginął jednak przez przepołowienie Mądrym Dyskiem.

Ciekawostki Edytuj

  • Na miejscu Petera Keyesa, początkowo miał być Dutch z filmu Predator. Arnold Schwarzenegger odmówił jednak ponownego wcielenia się w jego rolę.
  • Keyes jest jedyną postacią która mianem słowa Predator określa samą postać Predatora. Isabelle z filmu Predators również się posługuje tym słowem z tą różnicą że jest to odniesienie do postaci ludzkich występujących w filmie a nie rasy Predatorów.