FANDOM

Sir Peter Weyland − był przedsiębiorcą oraz założycielem Weyland Corp. W 2089 r. zgodził się na finansowanie wyprawy naukowej na księżyc LV−223 na prośbę Dr. Elizabeth Shaw oraz Charlie'go Hollowaya. Oczekiwano że ludzkość po raz pierwszy nawiąże kontakt z pozaziemską cywilizacją odpowiedzialną za stworzenie ludzkości znana również jako Inżynierowie.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Peter Weyland urodził się w Mumbai, 1 października 1990 r. W wieku 14 lat, otrzymał patent na syntetyczną tchawicę zbudowaną w całości z syntetycznych komórek stając się jego dwunastym zarejestrowanym patentem. 11 października, 2012 roku, Peter Weyland założył Weyland Corp.

Powstanie Indywidualisty Edytuj

Plik:Peter−weyland001−460x250.png

27 marca, 2015, Peter otrzymał milion dolarów dzięki wynalezieniu odnawialnej energii zgromadzonej po zainstalowaniu paneli słonecznych, które ustawiają się w płaszczyźnie orbitalnej. Jest to pierwsza z powodzeniem ukończona misja kosmiczna Weyland Corp, która otrzymuje fundusze z największych firm. 2 lutego, 2016 r. powstrzymał globalne ocieplenie generując syntetyczną atmosferę wykorzystując do tego prekursor po procesorze atmosferycznym.

10 grudnia, 2017 r. Peter Weyland został nagrodzony Nagrodą Nobla w dziedzinie nauki przyrodniczej. Po sukcesie w 2015 r. nabył prawa do technologii opracowanych przez innowacyjny ale słabo finansowany Projekt Prometeusz.

Peter Weyland zdobył Nagrodę Nobla dziedzinie medycyny dzięki wyleczeniu przez niego nowotworu w dniu 4 lutego, 2023 r. 7 stycznia, 2024, firma Weyland Corp wyprodukowuje pierwszy model androida zwanego Davidem, którego Peter obrał sobie go za jego własnego syna. Z czasem, firma Yutani−Corporation pozwała Weyland Corp. Proces sądowy zakończył się pomyślnie dla tych drugich. 23 czerwca, 2065 r. we Waszyngtonie powstała biblioteka upamiętniająca dzieje Petera Weylanda.

W poszukiwaniu nieśmiertelności Edytuj

W 2091 r. w wieku 101 lat, sfinansował budowę statku USCSS Prometeusz, który zostanie wysłany z załogą na misję na LV−223. Wierzył że Inżynierowie zdołają przedłużyć jego żywot. Na planecie, Weyland został obudzony dopiero po śmierci Holloway'a po czym wyruszyli do statku inżynierów gdzie przebudzili ostatniego przedstawiciela rasy Inżynierów. Ten jednak zaatakował ekipę, odrywając głowę Davida i śmiertelnie raniąc nią Petera Weylanda. Założyciel Weyland Corp zmarł w wyniku odniesionych ran.

Osobowość i cechy Edytuj

Peter Weyland był zdeterminowanym człowiekiem, który nawet mimo sukcesu jaki odniosła jego firma, wciąż nie był zadowolony gdyż chciał przedłużyć sobie życie. Uważał że Inżynierowie są w stanie mu pomóc. W przeciwieństwie do innych członków firmy, Peter nie przejmował się Ksenomorfami lub podobnymi formami życia w Prometeuszu. Nie interesowało go, że Shaw nie została zahibernowana (co doradzał David oddziałowi medycznemu) lub to że zdołała usunąć ze swojego ciała Trylobita, ponieważ obchodziło go tylko przedłużenie swojego życia co stało się jego obsesją.

Ciekawostki Edytuj

  • Motyw umierającego mężczyzny poszukującego swojego twórcy w nadziei że zdoła zapewnić mu dłuższy czas życia zainspirował Ridleya Scotta do stworzenia filmu "Łowca androidów", który opierał się na tym samym motywie.

Galeria Edytuj