FANDOM

PredalienKsenomorf, posiadający pewne cechy Predatora. Narodził się z ciała Yautja zainfekowanego przez twarzołapa. Prócz filmu "Obcy kontra Predator 2" odmiana ta pojawia się również w grach z serii AvP

OpisEdytuj

Predalien sylwetką i posturą przypomina zwykłego ksenomorfa–wojownika, jednak jest od niego o wiele potężniej zbudowany, o wiele bardziej masywny i trochę większy. Ciało posiada mięsiste wzory na skórze, która jest czarno-zielona

Charakterystyczną cechą tej istoty są przejęte od Predatora dwie pary ruchomych wyrostków po obu stronach paszczy, przypominające szczękoczułki. Również głowa wyraźnie różni się od głowy przeciętnego osobnika. Jej końcówka jest spłaszczona i bardziej spiczasta, zaś z jej boków wyrastają dredopodobne wyrostki, będące spuścizną po włosach Yautja. Podobnie jak zwykły obcy, predalien posiada dodatkowe szczęki wysuwane z pierwszych.

Innymi unikatowymi cechami tej odmiany ksenomorfa są wyrostki na plecach, które mają u niej inną budowę – są ostre i mniej elastyczne. Ponadto stopy mają odmienny kształt. U nasady ostrza ogonowego wyrastają małe kolce.

Predalien jest szybki i zwinny, lecz w przeciwieństwie do zwykłych obcych częściej stosuje atak frontalny niż uderzenie z zaskoczenia. Jest bardzo silny i wytrzymały, w walce jest wyjątkowo brutalny i gwałtowny. Do ofensywy używa pazurów, ogona i dwóch, a w zasadzie trzech par szczęk.
Predalieninhospital01

Z niewiadomych powodów większość ofiar Predaliena na Ziemi stanowiły kobiety.

RozmnażanieEdytuj

Predalien5

Akt zapłodnienia ofiary.

Kwestia rozmnażania tej istoty nie jest do końca jasna. Najprawdopodobniej była ona młodą królową, gdyż tylko ta kasta ksenomorfów posiada zdolność rozmnażania się. Jednak Predalien mógł posiadać tą cechę z powodu jakiejś mutacji, bądź też wykształcenie jej było typowe dla osamotnionego osobnika, od którego zależy przetrwanie gatunku.

Nie wiadomo również, czym spowodowany jest odmienny cykl rozrodczy tej istoty. Możliwe, ze jest to alternatywny sposób rozmnażania się występujący u tej odmiany.

W cyklu rozrodczym Predaliena nie występują jaja ani twarzołapy, lecz żywiciel zapładniany jest bezpośrednio przez niego. Ofiara jest unieruchamiana przez bestię, która przytrzymuje jej głowę swoimi zewnętrznymi szczękami, zaś wewnętrzne szczęki wprowadza przez usta do jej gardła i wtłacza w nią kilka embrionów (z reguły od trzech do pięciu).

Dalsza część cyklu przebiega identycznie jak w przypadku zwykłego zapłodnienia, z tym, że nowe ksenomorfy rozwijają się nie w klatce piersiowej, lecz w jamie brzusznej ofiary. Spowodowane jest to po prostu brakiem miejsca w piersi do rozwoju większej ilości embrionów.
Birth

Narodziny.

Geneza Edytuj

Predburster

"Predburster"

Zgodnie z teorią, która mówi o tym, że ksenomorf pobiera część materiału genetycznego ofiary, Predalien jest ksenomorfem posiadającym cechy Yautja.

Ciekawostki Edytuj

  • Na zakończeniu "Obcy kontra Predator" Chestburster miał wewnętrzną szczękę, z kolei na początku "Obcy kontra Predator 2" już nie.
  • Wydawało się dziwne, że Chestburster przeżył gdy Królowa przebiła Scar'a ogonem. W komentarzu wyjaśniono, iż przebywał on w klatce piersiowej, podczas gdy ogon przebił jelita Predatora.
  • Zależnie od tego gdzie występował, jego krew miała różne właściwości. Raz była identyczna jak u Yautja, innym razem miała te same właściwości co krew zwykłych Ksenomorfów.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki