FANDOM

Wiara rasy Yautja opiera się na wierze w wielu bogów (politeizm). Bóstwa te jako istoty mające formę doskonale czystą (czyli bezosobową) mogą od czasu do czasu wstępować w cielesne postacie Yautja, tym samym potwierdzać swoją bezustanną obecność wśród rasy.

Paja (wojownik zwycięstwa)Edytuj

Bóg wszystkich łowców. Raz na jakiś czas wybrany Yautja który poświecił całe życie na doskonalenie technik i sztuk walki, osiąga stan ponad doskonały w którym Paja wstępuje w jego ciało przybierając cielesną postać. Wybrany Yautja zostaje wówczas przywódcą całej wojowniczej społeczności.

Czarny Wojownik (srogi żniwiarz)Edytuj

Nie znane jest imię tego boga. Bóg śmierci, decyduje kto ma żyć, a kto umrzeć. Spotkanie z nim zazwyczaj oznacza jedno - śmierć. Podobnie jak bóg Paja czasem wstępuje w cielesną postać by przemówić przez nią do żyjących Yautja i zapewnić ich o swojej obecności.

Inni bogowieEdytuj

  • bóg wiatru (V'klta)
  • bóg wody (Moata)
  • bóg ognia (Ragta)
  • bóg ziemi (Yarta)

Wielcy Yautja nie tolerują religii swoich klasycznych rywali, mają oni za to innych bogów.

Pozostali bogowieEdytuj

  • Gha-ra'muttan - był najważniejszym bogiem starożytnych Predatorów, władcą innych bóstw i Predatorów, jego główny atrybut to krew.
  • Hia-ci'nta - żona Gha-ra'muttan'a, była boginią szczęścia i niebios, opiekowała się małżeństwami i była przeciwko feminizmowi, jak i szowinizmowi. Jej atrybut to ryż, symbol płodności i dostatku.
  • Aia'nta-ra - córka Gha-ra'muttan'a, bogini mądrości i nauk, wynalazła pismo jako pierwsza, jest boginią polityki i nauki, jej atrybut to młotek sędziowski.
  • Hrab'ian - był posłańcem bogów, szybko się poruszał dzięki złotym sandałom, posiadał laskę, która po dotknięciu zamieniała w ofiarę Czarnego Wojownika.
  • Ya'r-def - jest władcą świata zmarłych, jest ojcem Czarnego Wojownika, pzychodzi on do niego z martwymi duszami, którymi się żywi, wejścia do podziemnej krainy strzegł 3-ójgłowy pies Cyber.
  • Kla-ki'n - bóg ognia, i patron kowali, w swojej kuźni która znajduje się w wulkanie na Yautja Prime, w stolicy, wykuwał pioruny by nastraszać tutejszych podróżników.
  • A'dam-in - najpiękniejszy z bogów, jego podopiecznym jest sztuka, jego atrybut to lira i złoty kielich.
  • Ame'lia-na - najpiękniejsza z bogiń, sprawuje opiekę nad miłością, i zsyłała wszystkich w pobliżu na miłość. Jej atrybutem jest sokół.
  • Shand'owni - brat Gha-ra'muttana, jest królem mórz i lawy, strażnik wszystkich bogów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki