FANDOM

Robotnica (Truteń) – rodzaj ksenomorfa przystosowanego przede wszystkim do budowy gniazda oraz doglądania jaj i samicy-matki, jedna z funkcji w zwierzęcej społeczności Obcych obok wojownika i królowej.

Informacje ogólneEdytuj

Robotnica ma typową dla ksenomorfa humanoidalną sylwetkę, mocno wydłużoną głowę, segmentowany i zakończony ostrzem ogon oraz ruropodobne wyrostki na plecach. W gruncie rzeczy, od wojownika różni się niemal wyłącznie fakturą czaszki – jej głowa jest gładka i śliska, w przeciwieństwie do głowy wojownika, która posiada charakterystyczne kostne i skórne wzory. Truteń posiada sześć palców w dłoniach, zakończonych mocnymi szponami. Ciekawą cechą tego typu ksenomorfa jest to, że z wiekiem ich półprzezroczysta kopuła na głowie staje się coraz ciemniejsza.

Zadaniem tej kasty obcego jest wybudowanie gniazda, karmienie królowej, doglądanie jaj i unieruchomienie ofiar przywleczonych przez wojowników na żywicieli. Wbrew pozorom, ta kasta potrafi walczyć niemal tak sprawnie jak kasta żołnierzy. Zdarzały się nawet przypadki trutni, którym wojownicy znacznie ustępowali agresją i zajadłością. Istnieje też hipoteza, że truteń może zmienić się w wojownika i na odwrót, prawdopodobnie decyduje o tym królowa, ale to tylko niepotwierdzona hipoteza.

Truteń podobnie jak wojownik posiada silne szczęki wyposażone w dodatkową paszczę wysuwaną z pierwszej na długiej tyczce. Zakończony szpikulcem ogon również jest niezwykle skuteczną i śmiercionośną bronią. Trutnie są są bardziej nastawione do życia społecznego niż walki.

W filmieEdytuj

Trutnie pojawiły się w pierwszej części AvP.

Miały być zwierzyną łowną dla Yautja. Początkowo narodziło się siedem osobników, jednak gdy kolejni członkowie ekspedycji zostali zainfekowani, ich liczba wzrosła.
Grid

Grid.

Szczególnie w oczy rzucał się przywódca watahy ksenomorfów. Był niezwykle silny, szybki i agresywny; w walce zabił dwóch Predatorów. Zyskał w starciu charakterystyczne krwawe blizny po sieci pneumatycznej.

Wszystkie ksenomorfy zginęły w wyniku eksplozji bomby Predatora, która unicestwiła całą piramidę.

Robotnica pojawiła się również w pierwszej części oryginalnej sagi o Obcym. Jej genetycznie zmodyfikowana odmiana została przedstawiona w czwartej części.

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki