Fandom

Xenopedia

Runner

356stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij
Newrunner.jpg

Runner (biegacz, dog alien, zwiadowca lub "pantera", czasami także "szybcior") to Obcy z Alien 3. Ponieważ były dwie wersje tego filmu, są dwie wersje Runnera. W jednej żywicielem był byk, w drugiej pies. Wersja z psem jest jednak powszechniejsza i lepsza. O dziwo w obu wersjach obcy wygląda tak samo. Nietypowy ksenomorf narodził się na Florinie. Jego żywicielem był pies, jednak za jego nietypowy wygląd odpowiada pełniona funkcja. Wybił niemal wszystkich więźniów  koloni karnej na Florinie, został zabity przez Ellen Ripley i ostatniego z więźniów.

Wygląd Edytuj

Runner.jpg

Runner

G11.jpg

Runner

Runner to nietypowy ksenomorf, jest podobny do zwykłego obcego, lecz chodzi na czterech łapach, nie ma wypustek na plecach i szybko biega. Tylne łapy są lekko zbliżone wyglądem do psich, co szczególnie podkreślają fani filmu na fanartach. Ubarwienie Dog aliena jest zbliżone bardziej do brązu niż do typowej czerni obcych.

Funkcja Edytuj

Teoretycznie jest to robotnica, ale fani nazywają go "zwiadowcą". Jego zadaniem była ochrona embrionu królowej, dopóki się nie narodzi i osiągnie dojrzałego rozmiaru, a wraz z nim jej żywiciela Ellen Ripley. Co dawało kobiecie sporą przewagę nad ksenomorfem iż była dla niego nietykalną.

ŚmierćEdytuj

Runner zginął poprzez wylanie gorącego ołowiu przy Wielkim Piecu przez ostatniego z więźnów i zchłodzeniu go poprzez wodę przez Ellen Ripley

Ciekawostki Edytuj

  • Runner wygląda jak wygląda ponieważ żywicielem był pies (ew. byk), a obcy przejmują 15% - 25% cech żywiciela by lepiej dać sobie radę w nowym środowisku. W ten sposób tłumaczy się też wygląd Predaliena.
  • Gdyby żywicielem był inny pies (nie rotwailer tylko np. owczarek, łyżeł lub husky) to Runner wyglądałby tak samo, z lekkimi oznakami zmiany twarzy.
  • Nie każdy pies mógłby być żywicielem - twarzołap nie zaatakowałby, np. jamnika lub ratlerka czy chiłały, bo te psy są za małe na żywicieli.

Wystąpienie Edytuj

Alien Runner pojawił się w filmie "Alien 3" i w grach z serii "AvP"
166px-C3.jpg
180px-R1.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki