FANDOM

Stacja Sevastopol − duża stacja kosmiczna orbitująca wokół gazowego giganta KG-348. Pierwotnie zbudowana w celu eksploatacji bogatych złóż mineralnych planety którą okrąża.

W 2137 roku statek ratunkowy Anesidora przywiózł na pokład stacji Ksenomorfa. Obcy wydostał się, co doprowadziło do śmierci większości załogi. Stacja została zniszczona 11 grudnia kiedy Anesidora eksplodowała, niszcząc stabilizatory grawitacyjne. Całość spłonęła w atmosferze KG-348.

Krótki opis Edytuj

Była to wielka stacja, służąca jako port i posterunek w sektorze Zeta Reticuli.

Całość miała trzy główne wieże:

  • Lorenz SysTech Spire - mieściła rdzeń systemu APOLLO, moduły Comms i Gemini Exoplanet Solutions
  • Scimed Tower - San Cristobal Medical Facility, zakład produkcyjny Seegson Synthetics
  • Solomons Habitation Tower - terminal Spaceflight, moduł mieszkalny Solomons, centrum handlowe i Biuro Kolonialne

Incydent z Ksenomorfem Edytuj

11 listopada 2137 na stację przybył Henry Marlow statkiem Anesidora, z prośbą o pomoc dla swojej żony Catherine Foster zaatakowanej przez twarzołapa. Szef medycyny Dr. K. Lingard wierzył, iż ona sama może usunąć pasożyta. Wtedy stworzeniem zainteresował się B. Ramson i kazał sobie opowiedzieć o nim wszystko. Po znalezieniu na pokładzie statku Marlowe'a czarnej skrzynki USCSS Nostromo, postanowiono nie ogłaszać kwarantanny, bo oznaczałaby cięcia nagrody dla załogi stacji.

14 listopada tego samego roku, na wolność wydostał się Chestburster. Został podpisany akt zgonu, a marszałek Waits i pozostali zaczęli polować na zbiegłe stworzenie.

Gdy dorosły Ksenomorf zaczął zabijać ludzi, stacja została wystawiona na sprzedaż (chciano ją sprzedać by ktoś inny musiał zająć się śmiertelnym zagrożeniem).

17 listopada stację kupiła korporacja Weyland-Yutani, natychmiast wysłali do systemu APOLLO nowe dyrektywy operacyjne, w tym Special Order 939 (pol. Specjalny Rozkaz 939).

11 grudnia pasażerowie statku USCSS Torrens - w tym Amanda Ripley - pomogli w złapaniu Ksenomorfa.

Zniszczenie stacji Edytuj

Po odkryciu dużego gniazda, Marlow postanowił przeciążyć reaktor jądrowy swojego statku. Miał nadzieję, iż zniszczy stację wraz z Ksenomorfami w jej wnętrzu. Niestety wczesna interwencja Amandy uniemożliwiła całkowite zniszczenie stacji. Jednak wybuch był dość silny, by Sevastopol z powodu zniszczonych stabilizatorów grawitacyjnych, gwałtownie wpadł w atmosferę KG-348.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazwa stacji pochodzi od miasta leżącego na terenie dawnego ZSRR, następnie na Ukrainie, a obecnie będącego przedmiotem terytorialnego sporu między Ukrainą a Rosją.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki