FANDOM

The Predator – to nadchodzący film akcji w reżyserii Shane'a Black'a którego premiera ma nastąpić w 2018 roku. Sequel filmu Predator z 1987 r. Pierwotnie, film został przewidziany na 2 marca, 2018 r. jednak z czasem przełożono premierę na 3 sierpnia, 2018 r.

Fabuła Edytuj

Według Black'a, film ma być "pomysłowym sequelem" z nowoczesnym wykonaniem.

W maju 2016, Black wspomniał że chciałby poznać szczegóły fabuł poprzednich filmów z serii Predator które można retrospektywnie powiązać z nowym filmem. Jednak w czerwcu tego samego roku stwierdził, że mimo to iż film ten teoretycznie jest kontynuacją filmów Predator 2 oraz Predators, nie będzie się do nich odwoływał.

Obsada Edytuj

Produkcja Edytuj

Nimród Antal i Robert Rodriguez Edytuj

Po premierze Predators, reżyser filmu Nimród Antal omówił pomysł sequelu który nie miałby nic przeciwko jego powstaniu. Robert Rodriguez − producent filmu − oznajmił że również jest zainteresowany sequelem z powodu niewykorzystanego potencjału Terenu Łowieckiego Predatorów, zaproponował również stworzenie prequela o postaci Rolanda Nolanda. Rodriguez później stwierdził że postrzega sequel jako szansę by "naprawdę zaszaleć" z "nową fabułą, lokacjami oraz światem" oraz potwierdził że 20th Century Fox przynajmniej rozważa powstanie sequela. Prace nad projektem zostały jednak wstrzymane i od paru lat, nie otrzymywano o nim żadnych wieści.

Shane Black Edytuj

Produkcja czwartego filmu z serii Predatorzostała po raz pierwszy ogłoszona w ekskluzywnym wydaniu The Hollywood Reporter opublikowanym na ich stronie internetowej 24 czerwca,2014 r. którego to reżyserem jest Shane Black. Pomimo początkowych informacji twierdzących że film ten ma być rebootem serii, Black w wywiadzie wyjaśnił że w rzeczywistości będzie sequelem. W sierpniu 2015 r. oznajmiono że prace nad filmem trwają a scenariusz został już prawie ukończony. 30 listopada, Dekker potwierdził na swojej oficjalnej stronie na Facebooku, że ukończył prace nad scenariuszem i przekazał go 20th Century Fox. 16 lutego, 2016 opublikowano plakat zapowiadający film. Black stwierdził że budżet filmu będzie większy od budżetów jego poprzedników.

Kręcenie Edytuj

Kręceniu filmu rozpoczęło się 20 lutego, 2017 r. Kręcenie zdjęć od 2 czerwca, 2017 r.

Efekty specjalne Edytuj

Za powstanie efektów specjalnych do filmu, będzie odpowiedzialna firma Amalgamated Dynamics Inc., która pracowała również nad filmami Obcy 3, Obcy − przebudzenie, Obcy kontra Predator oraz Obcy kontra Predator 2.

CiekawostkiEdytuj

  • Był kręcony w Kanadzie.
  • Benicio Del Toro miał zagrać w filmie, ale został zastąpiony przez Boyda Holbrooka.
  • Slogan na plakacie nawiązuje zarówno do urządzenia maskującego, jak i do głównego antagonisty z filmu Iron Man 3 (Mandaryn) również wyreżyserowanego przez Blacka.
  • Yautja widoczny na plakacie to znany z filmu Predators więzień klanu Super Predatorów. Można go rozpoznać po jego masce.

Galeria Edytuj