FANDOM

Twarzołap napotkany na Planecie 4 przez załogę Przymierze niemal identyczny co do swoich kuzynów.

Twarzołap jest drugim etapem cyklu życiowego Ksenomorfa a ta odmiana spełnia dokładnie te samą rolę.

Charakterystyka Edytuj

Odmiana Twarzołapa na Planecie 4 inkubowana w jaju, ma ten sam kształt co inne odmiany, różnią się jednak pod względem wyglądu - czerwonawy, pomarszczony obszar między przedramionami jest zastępowany przez płaską, gładką powierzchnię z tym samym zabarwieniem co reszta ciała. Kończyny twarzołapa również się różnią, gdyż są cieńsze a odstępy między nimi są dość podobne do zwykłych twarzołapów.

Prócz niewielkich różnic, twarzołapy te funkcjonują i zachowują się inaczej. Przykładowo, charakteryzują się niesamowitą szybkością i zręcznością większymi niż u innych odmian. Jednak w niektórych aspektach może wydawać się gorszy ponieważ będąc przyczepionym do twarzy człowieka, może zostać dość łatwo usunięty podczas gdy próba usunięcia zwykłego twarzołapa przez jego kwaśną krew kończyła się śmiercią żywiciela.

Twarzołapy z Planety 4 wydają się mieć zdolność zarażania ofiary embrionem w ciągu kilku sekund od momentu przyczepienia się do twarzy mimo że twarzołap powinien nie co dłużej pozostać przyczepionym do twarzy aby wpuścić embrion do ciała ofiary.

Ich żrąca krew wydaje się być nieco słabsza gdyż po odcięciu twarzołapa od Lopé'a, ten odniósł jedynie powierzchowne rany na policzku natomiast krew twarzołapa na statku USCSS Nostromo po odcięciu jednej z kończyn wypaliła dziurę w podłodze.

Zapłodnienie ofiary Edytuj

Ta odmiana twarzołapa zapładnia ofiarę w taki sam sposób jak ich kuzyni. Warto jednak zauważyć że owinięcie przez nich ogona wokół szyi nieszczęśnika trwa nieco wolniej podczas gdy zwykłe twarzołapy jeszcze nim się przyczepiły mogły owinąć ogon wokół gardła.

Proces zapłodnienia Edytuj

Twarzołap z Planety 4 zapładnia ofiarę w identyczny sposób jak normalny twarzołap. Nie jest jednak dobrze znane czy proces ten jest dokładnie taki sam, jednak ze względu na zdolność natychmiastowego zapłodnienia, gdy tylko skoczy na twarz - nieważne czy zostanie usunięty czy też nie - ofiara ostatecznie zginie.

Usunięcie Edytuj

W przeciwieństwie do zwykłych twarzołapów, tą wersję dość łatwo usunąć nożem powodując u danej osoby minimalne obrażenia.

Następstwa Edytuj

Podobnie jak w przypadku innych wersji, żywiciel obudzi się nie mając pojęcia co się stało. Jednak - ponieważ rozwój u Protomorfów następuje szybciej - ofiara ma bardzo niewiele czasu nim Chestburster się z niej wydostanie.

Inteligencja Edytuj

Twarzołap z Planety 4 unikał ognia oraz krył się za osłonami. Jednak gdy tylko zobaczy dostępnego żywiciela, wyskakuje zza ukrycia i przyczepia się do jego twarzy. Mimo że zaraz potem został odcięty i zabity, zdołał zainfekować ofiarę.

Ciekawostki Edytuj

  • Po raz kolejny - po filmie Obcy kontra Predator - szybkość cyklu życiowego Obcych uległa znacznemu przyśpieszeniu.
  • W nowelizacji filmu, twarzołap ten był niewiarygodnie silny i nawet połączone siły Lope'a oraz Cole'a nie zdołają go usunąć dlatego konieczne było użycie noża.
  • W nowelizacji filmu, Oram będąc nieprzytomny - z twarzołapem przyczepionym do twarzy - śnił o spotkaniu z bogiem.

Galeria Edytuj

Zalążek artykułu To jest tylko zalążek artykułu. Jeśli potrafisz, rozbuduj go.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki