FANDOM

UD4L Dropship - model niewielkiego desantowego promu kosmicznego, w zasadzie mającego więcej cech

samolotu, był wykorzystywany przez Colonial Marines. Często służy jako transporter APC. Prom został budowany z superplastiku uformowanego dyfuzyjne z komponentami metalowymi.

Opis Edytuj

Był to szeroki, podobny do helikoptera samolot, posiadający charakterystyczne parzyste wirniki  wysuwane na czas lotu. Zaopatrzony był w uzbrojenie w postaci rakietnic umieszczonych po bokach kadłuba oraz działa maszynowego na dziobie. Tego typu kosmiczne samoloty miały zastosowanie wyłączenie desantowe, zrzucane były przez większe okręty wojskowe na orbitę, po czym leciały do wyznaczonych współrzędnych, gdzie Marines wsiadali do transporteru APC. Ładownia miała powierzchnię 9,5 długości na 4,2 wysokości, podłączona była do niej automatycznie wysuwana rampa o długości czterech metrów - były to więc wymiary odpowiadające jednemu transporterowi. Jedną z największych zalet UD-4L była bardzo duża zwrotność oraz możliwość startu z miejsca w niemal każdych warunkach. Ciąg silnika i ustawienia dysz były automatycznie ustawiane na swoje optymalne pozycje w zależności od prędkości, wysokości i położenia statku. Ponadto UD - 4L wyposażony był w inteligentnego autopilota.

Ciekawostki Edytuj

UD-4L został zaprojektowany przez samego Jamesa Camerona. Reżyser był niezadowolony z pomysłów filmowych projektantów, wykonał więc jego projekt samodzielnie z modelu helikoptera Apache AH-64 i części kilku innych modeli.