FANDOM

USCM Badge-ACMTM

United States Colonial Marine Corps (USCMC) - jest fikcyjną organizacją militarną wprowadzoną po raz pierwszy w filmie “Aliens”.

Dokładne szczegóły o Kolonialnych Marines nie są zbyt wyraźnie wyrażone w filmach. Książka „Colonial Marines Technical Manual” Lee Brimmicombe-Wood’a została opublikowana w 1996 roku i opisuje ich struktury sił zbrojnych, taktykę oraz ujawnia nieco faktów o uzbrojeniu.

HistoriaEdytuj

USCMC są „siłami w gotowości” Stanów Zjednoczonych, które są w każdym momencie gotowe na operowanie z dala od ojczystej ziemi. Do roku 2179 USCMC posiada około 165.000 Marines podzielonych na cztery Dywizje, cztery Aerospace Wings i liczne grupy wsparcia. Istnieje także rezerwowa Dywizja i Aerospace Wing składające się z 50.000 Marines.

USCMC, razem z United States Army, są częścią United Americas Allied Command. Głównym zadaniem USCMC jest zapewnienie bezpieczeństwa sygnatariuszom i koloniom Stanów Zjednoczonych. Służą także jako awangarda przeciw jakimkolwiek poważnym problemom.

USCMC walczyło w więcej niż dwóch tuzinach światów, włączając Tientsin (8 Eta Bootis A III), Helene 215, Linna 349 i niesławny Acheron LV-426.

OrganizacjaEdytuj

Grupy bojowe są podzielone na trzy Marine Space Forces, każdy z nich jest odpowiedzialne za ochronę swoich obszarów. Marine Space Force składa się z jednej lub dwóch Dywizji oraz jednego Aerospace Wing odpowiednio do walki na lądzie, w powietrzu lub w kosmosie. Marine Space Forces to:

- Sol (dwie Dywizje), z siedzibą na O’Neil Station, L-4 Earth-Lunar system

- Eridani (jedna Dywizja), z siedzibą w Happy Days, Helene 215

- Herculis (jedna Dywizja), z siedzibą na Chinook 91 GSO station, Georgia 525

Drużyny:Edytuj

- Freya’s Prospect Squad

Wyposażenie i uzbrojenieEdytuj

Kolonialni Marines są najbardziej znani z karabinu pulsacyjnego M41A, futurystycznego karabinu szturmowego z zamontowanym granatnikiem,
2900573-colonialmarines
i smart guna M54, karabinu maszynowego, który właściwie jest noszony przy pomocy zaawansowanego mechanizmu uprzęży. W filmie „Aliens” możemy również zobaczyć miotacz ognia M240, pistolet M4A3 i UA-571C Sentry Guns. Kolonialni Marines posiadają również szereg lądowych i powietrznych pojazdów, włączając M577 A.P.C., UD4L Cheyenne Drop Ship i szturmowo-transportowy statek USS Sulaco, z których wszystkie występują w filmie. Szereg innych czołgów, artylerii i pojazdów przeciwlotniczych możemy znaleźć w książce Colonial Marines Technical Manual.

Jeden z Marines, kapral Dwayne Hicks, posiada pewną osobistą broń, „staroświecki” shotgun wojskowy „do bliskich starć”. Jak to również sugerują sceny ze stołówki i ładowni w „Aliens”, Kolonialni Marines są również bardzo dobrze wyszkoleni w walce nożem (i są do niej wyposażeni) i walkach w zwarciu, co czyni ich strasznymi wojownikami nawet, gdy nie posiadają broni palnej.

W grach i książkach zostały ukazane dodatkowe bronie. Poniżej jest ich lista:

Filmy:Edytuj

Aliens,Edytuj

Nóż bojowy,

Automatyczny pistolet VP-70,

S&W Model 39,

Ithaca M37 "Stakeout",

M41A Karabin Pulsacyjny,

M56 Smartgun,

M240 Miotacz Ognia,

M16A1,

SA80,

Colt Commando.

Gry wideo:Edytuj

Aliens Trilogy,Edytuj

Pistolet 9mm,

Ithaca M37 "Stakeout",

M41A Karabin Pulsacyjny,

M240 Miotacz Ognia,

M56 Smartgun,

Seimic Survey Charges,

Aliens vs Predator: Gold Edition,Edytuj

M4A3 Pistolet,

M41A Karabin Pulsacyjny,

M56 Smartgun,

M240 Miotacz Ognia,

Granatnik,

M90 Minigun,

M83 SADAR,

Skeeter Launcher,

Aliens vs Predator 2,Edytuj

Nóż bojowy,

M4A4 Pistolet,

Strzelba,

M240 Miotacz Ognia,

M41A Karabin Pulsacyjny,

M56 Smartgun,

M92 Granatnik,

M83 SADAR,

WY-102 Railgun,

M90 Minigun.

Aliens vs Predator: Extinction,Edytuj

MP9 PDW,

M4A3 Pistolet,

Strzelba,

M41A Karabin Pulsacyjny,

M240B Miotacz Ognia,

M57 Smartgun,

M42C Karabin Snajperski,

M83 SADAR,

M103 Torrent Cannon,

M30 Autocannon,

Aliens vs Predator (2010),Edytuj

M41A/2 Karabin Pulsacyjny - wielozadaniowy karabin pulsacyjny M41A/2 jest standardowym wyposażeniem wszystkich żołnierzy United States Colonial Marines. Dodatkową siłę rażenia zapewnia mu podwieszony granatnik typu pump-action.

M59/B Smartgun - ciężki karabin stanowi podstawową broń ciężkiego wsparcia ogniowego kolonialnych marines. Nosi się go na żyroskopowej uprzęży. Dysponuje trybami automatycznego celowania oraz swobodnego ognia.

M260B Miotacz Ognia - następca starzejącego się modelu M240, zawiera wiele ulepszeń. Standardowy płomień doskonale nadaje się do neutralizacji skupisk przeciwników lub szybko poruszających się celów. Dodatkowy tryb ognia umożliwia rozlanie paliwa i podpalenie go, czasowo tworząc ścianę ognia.

VP-78 Pistoletl - wykorzystuje amunicję odkształcalną 9 mm. Zawiera tryb szybkiego ognia.

ZX-76 Strzelba - dysponuje ogromną siłą rażenia. W dodatkowym trybie ataku strzela z obu luf naraz.

M42C Karabin Snajperski- nie należy do standardowego wyposażenia USCM, wykorzystywany tylko w szczególnych okolicznościach.

Marines w „Aliens”Edytuj

W filmie „Aliens” z 1986 Kolonialni Marines byli głównymi bohaterami. Aktorzy grający ich musieli przed kręceniem filmu przeczytać „Starship Troopers” jako część treningu. Jeśli liczyć Bishopa to razem było trzynastu Marines. Poniżej jest ich lista z numerami i nazwiskami grających ich aktorów:

Porucznik S. Gorman - A09/TQ4.0.56124E3 (William Hope)

ECA Lance Bishop (341-B) - A17/TQ2.0.35117E5 (Lance Henriksen)

Sierżant A. Apone - A19/TQ4.0.32751E8 (Al Matthews)

Kapral Dwayne Hicks - A27/TQ4.0.48215E9 (Michael Biehn)

Kapral C. Ferro - A71/TQ9.0.09428E1 (Colette Hiller)

Kapral C. Dietrich - A41/TQ8.0.81120E2 (Cynthia Dale Scott)

Szeregowy Hudson - A08/TQ1.0.41776E3 (Bill Paxton)

Szeregowy D. Spunkmeyer - A23/TQ6.0.92810E7 (Daniel Kash)

Szeregowy J. Vasquez - A03/TQ7.0.15618E4 (Jenette Goldstein)

Szeregowy M. Drake - A23/TQ2.0.47619E7 (Mark Rolston)

Szeregowy R. Frost - A17/TQ4.0.61247E5 (Ricco Ross)

Szeregowy T. Crowe - A46/TQ1.0.98712E6 (Tip Tipping)

Szeregowy T. Wierzbowski - A14/TQ8.0.20034E7 (Trevor Steedman)

Po wsyłaniu ich statku, USS Sulaco, do Acheron LV-426, większość Marines zostało zabitych podczas spotkań z Ksenomorfami. Należy zauważyć, że pomimo, iż niektórzy z nich zostali zabici w trakcie walki wręcz (Frost, Crowe, Ferro, Wierzbowski, Drake and Spunkmeyer), reszta, tacy jak Dietrich i Apone, zostali schwytani żywi przez Obcych i prawdopodobnie posłużyli jako "gospodarze" dla Endomorfów.

Dwóch uratowanych Marine nie odegrało znacznej roli w sequelu. Hicks umarł na początku filmu i Bishop ale poprosił Ellen Ripley, by zamknęła Hicks'a na stałe, chociaż uważa się, że został odnaleziony przez zespół ratowniczy wysłany przez Weyland-Yutani na końcu filmu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki