FANDOM

Waits – postać z gry Obcy: Izolacja. Członek Colonial Marshal Bureau na stacji Sevastopol. Starał się utrzymać porządek podczas plagi Ksenomorfów. Napotkany przez Amandę Ripley, podczas prowadzonych przez nią poszukiwań rejestratora lotu USCSS Nostromo.

Zabił go jeden z androidów, wysłanych w celu eksterminacji pozostałych przy życiu mieszkańców.

Biografia Edytuj

Został powiadomiony o problemie Catherine Foster, przez Dr. Lingard. Zdecydował by nie rozgłaszać informacji o zagrożeniu, by nie szerzyć paniki. Po ucieczce stworzenia i śmierci kilku ludzi, zaczął na nie polować.

Po otrzymaniu wielu żądań dotyczących wyjaśnienia sytuacji od mieszkańców, zorganizował publiczne posiedzenie. Jednak ludzie nie uwierzyli mu, z powodu bardzo wymijających odpowiedzi. Następnie wystrzelił ponad tłumem i wszyscy zostali wyrzuceni.

Zgony oznaczono czerwonymi punktami na mapie stacji. Wtedy jeden z androidów poinformował system APOLLO o problemach marszałka. Waits'a oznaczono jako potencjalny cel i od tamtej chwili był pod ścisłą obserwacją.

Okazało się, że on i pozostali dowódcy od dawna byli w niełasce u rządzonych przez siebie ludzi.

Obserwacja Edytuj

Odczuwając coraz większą presję, Waits z pomocą trzech pomocników (Turner, Garcia, Harris) zaczął śledzić kreaturę. W trakcie "misji" doszło do kłótni, na szczęście szybko opanowanej przez marszałka.

Niedługo później znaleźli Obcego, lecz okazał się sprytniejszy od nich. Trójka towarzyszy zginęła na miejscu.

Następstwa Edytuj

6 godzin później Waits'a "odwiedził" android Chuck, chwilę wcześniej zabiwszy Clark'a. Został zastrzelony przez marszałka po zapytaniu, czy mógłby w czymś "pomóc".

Przybycie załogi Torrensa Edytuj

11 Grudnia, Waits i Ricardo znaleźli dwoje członków załogi nowoprzybyłego statku: Samuels'a i Taylor. Po dołączeniu Ripley, opowiedzieli im o istnieniu i pochodzeniu obcej istoty.

Grupa wyruszyła do Colonial Marshal Bureau, gdzie Amanda porozmawiała z uwięzionym Marlow'em.

Po zakończonej konwersacji, wszyscy przystąpili do wykonania planu marszałka. Próba uwięzienia Ksenomorfa nie powiodła się, przez co zdołał im uciec.

Zdrada Edytuj

Pojawił się kolejny plan schwytania istoty. Tym razem został on wyrzucony razem z modułem Gemini Exoplanet Solutions i Ripley, która po znalezieniu kombinezonu EVA powróciła na Sevastopol. Za wyrzucenie w przestrzeń kosmiczną, nazwała marszałka "bezlitosnym draniem".

Śmierć Edytuj

Wraz ze śmiercią kreatury, Working Joes zaczęły jeszcze agresywniej polować na ludzi. Po wtargnięciu do prezydium zabiły niemal wszystkich. Przeżył jedynie Ricardo, który jako jedyny zdołał się ukryć przed oszalałymi maszynami. Waits został uduszony przez jednego z nich.

Osobowość i cechy Edytuj

Objawia się jako niekompetentny, choć dobrze znany marszałek. Wykazał się głupotą, nie informując wszystkich o zagrożeniu. Podobnie jak kapitan Marlow, starał się pozbyć stworzenia korzystając z ekstremalnych metod np. ludzka przynęta. Mimo to pokazał jak bardzo zależało mu na bezpieczeństwie ocalałych i był gotowy na wykorzystanie wszelkich dostępnych środków.

Wyposażenie Edytuj

Jako marszałek nosił kurtkę z napisem informującym o jego stopniu, oraz plakietkę z nazwiskiem. Podczas walki korzystał ze strzelby mogącej zmusić Obcego do wycofania się, lub zniszczyć androida strzałami z krótkiego dystansu. Gdy przybył Torrens, Waits korzystał głównie z rewolweru.

Ciekawostki Edytuj

  • Wyglądu i głosu użyczył mu aktor William Hope. Wystąpił on także w drugiej części filmu, jako porucznik Gorman. Oprócz tego, jego głosem mówi Dr. Groves i kilka postaci ze starszych gier z serii Aliens vs Predator.

Występowanie Edytuj